سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«فریدا»؛ ویژه‌برنامه فیلیمو در ماه محرم

farida

برنامه «فریدا» از اول ماه محرم، به کارگردانی و تهیه کنندگی حامد جوادزاده از فیلیمو پخش می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه‏‌ای برنامه، «فریدا» مروری است بر مهم‏ترین اتفاقات و وقایع صدر اسلام، عاشورا و مسایل سیاسی حاکم بر آن زمان که با نگاهی متفاوت آنها را بیان خواهد کرد.

اسم این برنامه برگرفته شده از کتاب «درالثـمـین» و روضه جبرئیل بر آدم است که می‏فرمایند: یقتل عطشانا غریبا وحیدا فریدا لیس له ناصر و لا معین (او را با لب تشنه مى کشند؛ در حالى که غریب ، بی‏کس و تنها است و یار و یاورى ندارد.) و «فریدا»، در لغت به معنی «تنها» است.

مصاحبه، مناظره و دادگاه با نقش آفرینان واقعه‌ی کربلا در هر دو سپاه، ۳ بخش اصلی این برنامه هستند و کارتون استریپ، موشن گرافی و گفت و گوهایی متفاوت با پیرغلامان امام حسین (ع) بخش‏های دیگر این برنامه را تشکیل می‏دهد.

«فریدا»، از جمعه ۳۱ مردادماه هر روز در ۱۳ قسمت ۶۰ دقیقه‏ای، در ایام محرم از فیلیمو پخش خواهد شد که تهیه کنندگی و کارگردانی این برنامه را حامد جواد‌زاده برعهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>