سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۳۹۹ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«گرگم و گله می‌برم» تندیس جشنواره انیمیشن هیروشیما را دریافت کرد

Gorgam O Galle Mibaram

«گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین، تندیس و جایزه هجدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰ را از آن خود کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی کوتاه «گرگم و گله می‌برم» که به بخش مسابقه رسمی هجدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰ راه پیدا کرده بود، تندیس جشنواره و جایزه نقدی یک میلیون ین ژاپن را به دست آورد.

هیات داوران جشنواره، این جایزه را به خاطر اینکه این اثر هنری مرزهای بین واقعیت و اجراهای تئاتری و سینما را از طریق تصاویر زیبا و اصوات هارمونیک، محو می‌کند، شایسته این جایزه دانستند.

انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» که از تولیدات سال ۱۳۹۶ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، تاکنون ۱۴ جایزه بین‌المللی را از آن خود کرده و بیش از ۳۰ حضور بین‌المللی نیز داشته است.

این پویانمایی هشت دقیقه‌ای برگرفته از داستانی با همین‌ نام نوشته‌ی افسانه‌ شعبان‌نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری است که با تکنیک انیمیشن دیجیتال در امور سینمایی کانون تولید شده است.

جشنواره دوسالانه انیمیشن هیروشیما یکی ازمهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشن جهان و مورد تایید جایزه آکادمی اسکار برای فیلم‌های کوتاه است که امسال از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۹ (۲۰ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۰) بدون حضور مخاطبان در شهر هیروشیما ژاپن برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>