سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ شهریور ۱۳۹۹ در ۷:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

برنامه «سوره» ابعاد کلامی تاریخی «شهید جاوید» را بررسی می‌کند

soureh-site

ششمین قسمت از ویژه برنامه تلویزیونی سوره با بررسی ابعاد کلامی تاریخی «شهید جاوید» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مسعود دیانی در ششمین شب «سوره» میزبان دکتر سیدحسن اسلامی استاد فلسفه اخلاق و پژوهشگر دین است و بحث «شهید جاوید» را پی خواهند گرفت.

عمق فاجعه، تقدس، دیرپایی و حرکت‌زایی قیام امام حسین علیه‌السلام که جزو چند حادثه کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر تاریخ اسلام است سبب شده است که اندیشمندان گوناگون این حادثه را از دیدگاه‌هایی متفاوت بنگرند و مبانی و اهداف و ماجراها را هر یک به‌گونه‌ای دیگر روایت کنند.

در این میان آنچه مایه‌ قوت یا ضعف هر یک از این نظریه‌ها است، ظرفیت آن‌ها در سازگارسازی مبانی کلامی و اعتقادی با نقل‌های تاریخی و احکام فقهی است. در تحلیل پژوهشگران صالحی نجف‌آبادی نیز در کتاب شهید جاوید و بعدها در کتاب عصای موسی منکر علم امام به شهادت خود و یا برخی دیگر از امور غیبی نیست. اختلاف او با دیگران در محدوده و گستره علم امامان است.

برنامه تلویزیونی «سوره» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار و به تهیه کنندگی مرتضی روحانی، سردبیری و اجرای مسعود دیانی هرشب ساعت ۲۳ به صورت زنده درمدت زمان ۶۰ دقیقه روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

soureh


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>