سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ شهریور ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب

از طرح تولید گیاه در بتن تا تولید تخت خواب کم جا در مسابقه کارآفرینی «میدون»

meydoon

در دو برنامه جدید مسابقه «میدون» که به دلیل تقارن با ایام عزاداری محرم زودتر روانه آنتن شد، شش ایده کسب و کار از طرح تولید گیاه در بتن تا تولید تخت‌خواب کم جا معرفی شدند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی «میدون»، در قسمت یازدهم این مسابقه تلویزیونی سه کسب و کار به رقابت پرداختند و برای جلب نظر داوران «میدون» به صحنه این مسابقه آمدند.

مصطفی مصطفوی اجرای اول این قسمت از برنامه را بر عهده داشت. کسب و کار او در نوع خودش عجیب بود و با تولید بتن با قابلبت کاشت گیاه به صحنه «میدون» آمد. این کارآفرین مدعی بود تولید و گسترش این کسب و کار می تواند در جهت کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

کسب و کار دوم این قسمت از برنامه میدون، تولید پهباد موقعیت یاب بود. این کسب و کار را مهدی انصاری فرد معرفی کرد و تاکید داشت که در شرایط تحریم، تولید این پهبادها گامی رو به جلو در این صنعت و در کشور به شمار می آید.

یک جوان اصفهانی با احیای صنایع دستی کشور به عنوان اجرای سوم این قسمت از برنامه به روی صحنه آمد. او تولیدی ظروف با نقش و نگار ایرانی در اختیار خود دارد و با گسترش این کسب وکار، در پی این است تا بتواند در خانه های هر ایرانی از این ظروف وجود داشته باشد.

پس از رقابت سه کسب و کار در قسمت یازدهم، مصطفی مصطفوی موفق شد با کسب رای اکثریت داوران بتواند به عنوان برنده این قسمت از برنامه معرفی شود و خود را به مرحله بعدی این مسابقه برساند.

در قسمت دوازدهم سه کسب و کار متفاوت به «میدون» آمدند. اجرای اول این قسمت از برنامه، یک کسب و کار کاربردی بود. تخت خواب کم جا تولیدی است که توسط محمد زلفی انجام می شود و او با حضور در مسابقه میدون این کسب و کار را به داوران و مخاطبان معرفی کرد.

کسب و کار بعدی بیشتر جنبه محیط زیستی داشت. تبدیل کود مرغ به غذا، ایده ای بود که توسط محسن کوثری ارائه شد. او در این اجرا و این کسب و کار مدعی بود که گسترش حرفه اش می تواند ۳۰ درصد از غذای دام را مدیریت و از مصرف بیش از حد جلوگیری کند.

اجرای آخر قسمت دوازدهم مسابقه، یک کسب و کار هنری بود. محمدرضا معصومی که یک هنرمند و عکاس است، با ایجاد یک سایت هنری، عکس های هنری عکاسان و هنرمندان به اشتراک می گذارد و آن ها را به فروش می گذارد.

در پایان و بعد از نظر نهایی داوران میدون، محسن کوثری موفق شد رای اکثریت داوران را جلب کند و به مرحله بعدی این مسابقه راه پیدا کند.

برنامه «میدون» به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام محرم به مدت یک هفته پخش نخواهد داشت.

مسابقه تلویزیونی میدون، به تهیه کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی کاری از گروه شبکه سه سیماست که پنجشنبه و جمعه شب های هر هفته بعد از اخبار شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>