سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب
حذف پروانه ساخت و ممیزی/

سهراب‌پور: لغو پروانه ساخت بدون زمینه‌سازی درست نیست

mansoor-sohrab-poor

یک تهیه‌کننده اجرایی شدن طرح لغو پروانه ساخت بدون مقدمات کارشناسی را به صلاح سینمای ایران ندانست.

یک تهیه‌کننده اجرایی شدن طرح لغو پروانه ساخت بدون مقدمات کارشناسی را به صلاح سینمای ایران ندانست.

منصور سهراب‌پور تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره لغو پروانه ساخت به سوره سینما گفت: قبل از اجرایی شدن این طرح بهتر است به تدوین مقدمات لازم برای این کار فکر کنیم. همیشه در اکثر کارهایمان به یکباره و بدون مقدمه دست به تصمیم‌گیری و عمل می‌زنیم و به قول معروف از آن طرف بوم می‌افتیم.

وی افزود: رعایت نکردن اعتدال مشکلی است که همواره در تمام کارهایمان با آن درگیر هستیم. یک زمان، سخت‌گیری‌های مضاعف و از همه سو برای رد شدن از ممیزی، حالا همه آنها حذف و فقط تهیه‌کننده تصمیم‌گیرنده شود.

سهراب‌پور گفت: به نظر نمی‌رسد اجرای این طرح بدون فراهم کردن مقدمات آن اتفاق مثبتی باشد. جزئیات این طرح باید مشخص و شفاف باشد. سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده باید بداند آینده این سرمایه به کجا ختم می‌شود. اینطور نباشد که با اعتماد به لغو پروانه ساخت سرمایه خود را به جریان بیندازد و بعد حاصل کار هیچ باشد.

وی افزود: یقینا با تأمل و به کارگیری یک گروه ۴۰ نفره از تهیه‌کننده‌ها، نویسنده‌ها و کارگردانان می‌توان به نوعی جمع‌بندی از چند و چون این طرح رسید و بهتر است که این نظرات در اجرایی شدن این طرح لحاظ شود. کارشناسان زیادی هستند که از گذشته شناخت کافی دارند، آینده‌نگر هستند و در زمان حال نیز با اشراف کامل قدم برمی‌دارند. از دیدگاه‌های این دوستان باید استفاده کرد.

تهیه‌کننده «پاریس تا پاریس» اضافه کرد: تهیه‌کنندگان به عنوان کسانی که مسئولیت نهایی فیلم را به عهده خواهند گرفت قطعا باید در مرحله قانونگذاری برای این طرح مورد مشورت قرار بگیرند. از همه طیف‌ها و طرز فکرها در این زمینه باید یاری جست و دیدگاه‌های آنها را به کار گرفت وگرنه بدون این مقدمات صرف اینکه بگوییم لغو پروانه ساخت حرکت مثبتی برای سینماست درست نیست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>