سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۳۹۹ در ۷:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در محکومیت اهانت به قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص)

shoraye-farhang-omumi

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در بیانیه‌ای اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این بیانیه آمده است:

بسم­ الله ­الرحمن الرحیم

«یُریدون لیطفئوانورالله بافواههم­والله متم نوره ولوکره­ الکافرون»

حادثه تلخ و تأثرآور اهانت به ساحت مقدس قرآن­ کریم و سوزاندن آن توسط جمعی از جاهلان حقود و بداندیش از یک­سو و بازنشر کاریکاتورهای اهانت­ آمیز نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص)از سوی یک نشریه هتاک فرانسوی، بار دیگر عمق کینه و عداوت عاملان این حرکت­ های شوم را نسبت به اسلام عزیز نشان داد.

ناگفته پیداست که موج بازگشت به معنویت و فطرت پاک الهی و دین حنیف در جهان روز به روز در حال افزایش است. مکتب­ های مادی­ و الحادی در عمل نشان داده­ اند که جز حرکت در مسیر انحطاط اخلاقی و سقوط ارزش­ های والای انسانی هیچ ارمغانی برای جامعه بشریت به همراه نداشته ­اند و هر قدر که آنها را با رنگ و لعاب آراسته­ اند چون هسته مرکزی آنها تهی از منطق و عقلانیت بوده و با فطرت پاک و الهی انسان همخوانی ندارد نتوانسته ­اند در مقابل جریان خداجویی که روز به­ روز گستره فزون­تری می ­یابد حرفی برای گفتن داشته باشند لذا دست به اقداماتی موهن از این دست می­ زنند غافل از این­که این حرکت­ ها نه تنها به اساس اسلام و شخصیت بی­ نظیر و ممتاز و آسمانی حضرت محمد مصطفی(ص) و قرآن کریم این معجزه جاویدان و شگرف الهی خدشه­ ای وارد نمی­ کند بلکه حقانیت آنها را از یک­سو در چشم و دل انسان ­های حق­طلب و آزاده جهان بیش از پیش روشن نموده و عجز و استیصال معاندان را در جهت انجام گفت­ وگوهای منطقی و استدلالی از سوی دیگر به خوبی آشکار می­ سازد. بی­ شک تبعات به سخره گرفتن اعتقادات و مقدسات ۵/۱ میلیارد مسلمان جهان دامن عاملان، محرکان و طراحان این نقشه­ های شوم را خواهد گرفت.

دستگاه رسانه ­ای استکبار به بهانه آزادی بیان و قلم آن هم به گونه­ای کاملاً جهت ­دار به اشکال گوناگون به پدیده اسلام هراسی و اسلام ستیزی دامن می ­زنند که این امر ناشی از ترس از نفوذ و گسترش آموزه­ های گران­سنگ اسلام بوده که آشکارا در تعارض با منافع نامشروع نظام­ سلطه در جهان می­ باشد و چون دست ­اندرکاران این­گونه رسانه­ ها توان رویارویی صحیح با منطق استوار دین حنیف را ندارند اقدام به انجام حرکات ناشایستی از این دست می ­زنند. پرواضح است که این­گونه حرکات از سر ضعف و انفعال می­ باشد و عاقبت خوبی نیز برای عاملان آن به دنبال نخواهد داشت.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به شدت این اقدامات زشت و موهن را محکوم می­کند و رجاء واثق دارد که به حول و قوه الهی نه تنها تابش نور و معرفت و گرمای حیات­بخش دین مبین اسلام و اساس دیانت به سردی نمی­ گراید، بلکه شعشعه نورانی ­اش روز به روز از فروغ و درخشش و تابندگی بیشتر برخوردار خواهد شد و نصیب معاندان چیزی جز خذلان و خواری و خسارت نخواهد بود. انشاء­الله


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>