سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۳۹۲ در ۳:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم کودک/

کیمیایی: جشنواره کودک سکوی پرش فیلمسازان است

kimiyaee-polad

پولاد کیمیایی گفت: امیدوارم فیلمسازان از فعالیت در سینمای کودک به عنوان سکوی پرشی برای دستیابی به مخاطب کودک و نوجوان استفاده کنند.

پولاد کیمیایی گفت: امیدوارم فیلمسازان از فعالیت در سینمای کودک به عنوان سکوی پرشی برای دستیابی به مخاطب کودک و نوجوان استفاده کنند.

سوره سینما- کیمیایی در گفت‌ و گو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، پیرامون برگزاری این جشنواره گفت: بی‌شک برگزاری جشنواره‌های نظیر جشنواره کودک یک ضرورت تلقی می‌شود چرا که سینمای کودک همواره مظلوم واقع شده است و جشنواره کودک برای برخی از سینماگران یک فرصت به شمار می‌رود.

او ادامه داد: در دوران کودکی ما با وجود این که سینماگران با مشکلات بسیاری برای تولید آثار کودک مواجه بودند اما به دلیل عشقی که به این حوزه داشتند تمام مشکلات را به جان می‌خریدند و با علاقه خاصی دست به تولید کارهای کودک می‌زدند و ماحصل آن هم بدل به کارهای کم نظیری شده است که با گذشت سال‌ها هنوز در حافظه  هم‌نسلان من که کودکی‌شان را در دهه شصت گذراندند، نقش بسته است.

وی اضافه کرد: به نظرم در دهه شصت کارگردان‌ها و حتی بازیگران ما از دنیای بچه‌ها شناخت بیشتر و بهتری داشتند و آثاری را خلق می‌کردند که با روحیات بچه‌ها سازگاری بیشتری داشت به طوری که امروزه، جای کارهایی از آن دست در فضای کار کودک بسیار خالی است.

بازیگر فیلم‌های «سرب» و «جرم» گفت: ما باید بستری را فراهم کنیم که بار دیگر کارگردان‌های توانای سینمای کودک، بتوانند فارغ  از مشکلات پیش رو کارهای خوبی را در این ژانر بسازند و به مخاطب کودک و نوجوان ارائه دهند.

بازیگر «تجارت»، «شمعی در باد» و «زندگی با چشمان بسته» تصریح کرد: برپایی جشنواره کودک امسال را در ادامه جشنواره باشکوه یکی دو سال اخیر، به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم فیلمسازانی که در آن شرکت می‌کنند، از فعالیت در این سینما به عنوان سکوی پرشی برای دستیابی به مخاطب حداکثری کودک و نوجوان استفاده کنند. البته من بر این باورم که پیش از آن‌که کمیت تعداد  فیلم‌های شرکت کننده در این میان اهمیت داشته باشد کیفیت آثاری که ارائه می‌شود، مهم است و کارشناسان باید به این نکته توجه کنند.

بیست‌ وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم(ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>