سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۳۹۹ در ۳:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب
انسیه شاه‌حسینی در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) مطرح کرد:

یک دست صدا ندارد/ حوزه هنری سردمدار مقاومت در برابر تهاجمات فرهنگی

ensieh-shah-hoseini

انسیه شاه‌حسینی معتقد است سینما به واسطه مهندسی و طراحی برنامه‌ها و مدیریت خشم هنرمندان بستری برای مقابله با تهاجمات فرهنگی محسوب شده و حوزه هنری سردمدار این مسیر است.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سوره سینما در واکنش به به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: همه هنرمندان به عنوان مسلمان از این اهانت غمگین بوده و به خشم آمده اند اما متاسفانه اقدامات منفعلانه راه به جایی نبرده و بدون حمایت تاثیری نخواهد داشت.قطعا هنر ابزاری برای پایبندی به اعتقادات یک کشور و پاسخی به تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام است پس نیاز به حمایتی بیش از این دارد.

وی افزود: حوزه هنری در صف حق مقدم تولید آثار در حوزه انقلاب فرهنگی بوده و در رسالت خود جزیی از سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می شود چرا که موجودیت این نهاد اساسا با هدف تولید آثار انقلابی بوده ‌ و سردمدار هنرمندان و سینماگران برای مقابله به مثل در برابر اهانت دشمنان به اسلام شناخته می شود بنابراین وظیفه خطیری برعهده این نهاد است.

شاه حسینی اظهارداشت: یک دست به تنهایی صدا ندارد. تلاش فردی هنرمندان برای مقابله با این تهاجمات فرهنگی بی فایده است و این انفعال در برابر حجم وسیعی از بدخواهی های دشمنان کافی نیست. تلاش همه ما زمانی به نتیجه می رسد که همه انرژی ها مدیریت شده و خشم نسبت اهانت ها را به یک مسیر درست هدایت شود. تک تک هنرمندان از بی احترامی به ارزش های اعتقادی خشمگین هستند اما متاسفانه نهادی برای کنترل و هدایت مثمرالثمر آن وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر توانایی سینماگران در خلق آثار ارزشی خاطرنشان کرد: سینمای ما نیازمند مهندسی و طرحی فرهنگی است تا با یک برنامه اصولی، رویکردی مناسب در این عرصه ظهور کند.ما هنرمند دغدغه مند کم نداریم ، نویسندگان. همیشه دست به قلم هستند تا  آثاری درخور اعتقادات مسلمانان خلق و مخاطب را به واکنش در برابر توهینات وادار کنند.

این سینماگر ادامه داد: با حرف و شعار اتفاقی نیافتاده و مسئولان باید وارد عمل شوند. بارها جلسات زیادی برگزار شده اما خبری از سفارش اثر و حمایت از طرح های انقلابی نیست و در این زمینه دستمان خالی مانده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>