سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۹:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب
علیرضا زرین‌دست:

«متروپل» در میان آثار کیمیایی غیرمتعارف است

alireza-zarin-dast

علیرضا زرین دست فیلم تازه مسعود کیمیایی را متفاوت‌ترین اثر او معرفی کرد.

علیرضا زرین دست فیلم تازه مسعود کیمیایی را متفاوت‌ترین اثر او معرفی کرد.

زرین‌دست که چند روزی است فیلمبرداری «مترو پل» را به پایان رسانده است، درباره این فیلم به سوره سینما گفت: مطمئنم اثر جدید کیمیایی فیلم خوب و قابل اعتنایی خواهد شد. یک فیلم غیرمتعارف نسبت به دیگر آثار کیمیایی. اگر از این لفظ استفاده می کنم بابت این است که فیلم های کیمیایی معمولا ویژگی های خاص خود را دارند و «مترو پل» رنگ و بوی کمتری از آن نوع فیلمسازی برده و البته این تفاوت مورد پسند مخاطب واقع خواهد شد و دیدنش کسی را آزار نمی‌دهد.

این فیلمبردار باسابقه افزود: شیوه فیلمبرداری من در این کار، چیزی نیست که قابل توضیح دادن باشد. به عبارتی من هر چیزی بگویم از لطف اثر می‌کاهد. تنها به گفتن این جمله اکتفا می کنم که فیلم ویژگی هایی دارد که با دیدن تصاویر به مخاطب منتقل می شود. به طور کلی با وجود همه اقدامات تخصصی فیلمبرداری که به خرج دادم و در عکس‌های فیلم مشهود است، به نظرم این پروژه ویژگی خاصی به لحاظ فنی نداشت که قابل مطرح کردن باشد. کلیت این فیلم بسیار درخورد اعتناست و تصویر آن نیز بخشی از این قابلیت.

وی با اشاره به اینکه فیلمبرداری فیلم کیمیایی هفته گذشته در درکه به پایان رسیده، ادامه داد: پیشنهاداتی برای شروع کار تازه داشته‌ام، اما در حال حاضر مشغول استراحت هستم. اساسا هنگام دریافت پیشنهاد فیلمنامه نقش زیادی در پذیرش من دارد، اما وقتی کار کسی مثل کیمیایی که من با او سابقه دوستی ۵۰ ساله دارم شروع می شود، به اعتبار نام این فیلمساز یعنی پس از دریافت پیشنهاد، فیلم برای من شروع شده است. البته فیلمنامه را هم خواندم و به نظرم متن خوبی دستمایه کار قرار گرفت.

در فیلم سینمایی «متروپل» محمدرضا فروتن، مهناز افشار، سحر دولتشاهی، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، تینا پاکروان و … بازی کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>