سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

از کودکی داوران تا طرح ایده‌ای برای گردشگری عشایر در مسابقه «میدون»

meydoon

در قسمت های شانزدهم و هفدهم مسابقه تلویزیونی و کار آفرینی «میدون» با معرفی شش طرح کسب و کار تصاویری از دوران کودکی و نوجوانی داوران این مسابقه نیز نمایش داده شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی مسابقه تلویزیونی «میدون»، قسمت شانزدهم و هفدهم مسابقه تلویزیونی «میدون» پایان هفته ای که گذشت، از شبکه سه سیما پخش شد.

در قسمت شانزدهم این رقابت کارآفرینی، ۳ کسب و کار شرکت کردند و با یکدیگر به رقابت پرداختند. اجرای اول این قسمت از برنامه، بر عهده حمید سلیمی بود. او با طراحی بازی‌های میدانی به این مسابقه آمد و دغدغه اش گسترش مهارت در دانش آموزان با برگزاری طراحی بازی‌های میدانی بود.

وحید بلوچ قرایی به عنوان اجرای دوم و با کسب و کار تولید کیف سفارشی به روی صحنه مسابقه آمد. در این اجرا دوران کودکی و نوجوانی داوران برای ارائه این کسب و کار به داوران نمایش داده شد و یکی دیگر از نکات این کسب وکار این است که تولید بخشی از فرآیند تولید این کیف ها را زندانیان برعهده دارند.

طرح گردشگری عشایر کسب و کاری است که توسط محمد ملکشاهی در این قسمت از برنامه ارائه شد. این طرح بیشتر برای توریست‌ها در نظر گرفته شده است تا بتواند به درآمدزایی مشخصی برسد.

در پایان این برنامه،‌ حمید سلیمی با  کسب اکثریت آرا موفق شد به عنوان نفر اول این مسابقه انتخاب شود و به مرحله بعدی راه یابد.

در قسمت هفدهم «میدون» ۳ کسب و کار دیگر به مسابقه «میدون» آمدند و به رقابت پرداختند. سید جعفر رضایی به عنوان اجرای اول و با کسب و کار تولید کلاه کاسکت به صحنه «میدون» آمد. به گفته این کارآفرین، تولیدی او،‌ بزرگ‌ترین تولیدی کلاه کاسکت در کشور است.

امید فرزین با نرم‌افزار دامپزشکی به عنوان اجرای دوم قسمت ۱۷ به «میدون» آمد. او که مشکل و بیماری دام‌ها و عدم دسترسی سریع دامپزشک در شهر خود یعنی گنبد  کاووس را به طور فراگیر دیده بود، به طراحی این نرم افزار پرداخت تا مشکلات را برطرف کند.

ناصر ثابتی با تولید قطعات خودرو، اجرای سوم این قسمت از برنامه را بر عهده داشت. دغدغه این کارآفرین این بود که بتواند با گسترش کسب و کار خود بتواند، مردم کالای ایرانی را به کالای چینی ترجیح دهند و در این صنعت از این محصولات استفاده کنند.

پس از رای نهایی داوران، سید جعفر رضایی با کسب اکثریت آرا موفق شد با کسب و کار تولید کلاه کاسکت به به عنوان اجرای برتر به مرحله بعدی این مسابقه برسد.

مسابقه تلویزیونی میدون به تهیه کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی کاری از گروه شبکه سه سیماست که پنجشنبه و جمعه شب های هر هفته بعد از اخبار شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>