سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۹ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مروری بر آثار پوران درخشنده در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا»

pouran-dhaka

مروری بر آثار پوران درخشنده کارگردان سینمای ایران در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» در کشور بنگلادش برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما، نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» Dhaka در بخش «بزرگداشت یک فیلمساز» Retrospective به بررسی و مرور آثار پوران درخشنده می‌پردازد که این مراسم، با حضور این کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و پژوهشگر ایرانی و نمایش تعدادی از فیلم‌های این سینماگر ایرانی از جمله؛ «زیر سقف دودی»، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «بچه‌های ابدی» و «رویای خیس» برگزار می‌شود و بعد از نمایش این آثار سینمایی جلسات پرسش و پاسخ نیز در برنامه این رویداد سینمایی گنجانده شده است.

پوران درخشنده در روزهای حضور در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا»، مستر کلاس و ورک‌شاپ تخصصی سینمایی را برگزار می‌کند.

از طرف مسئولان برگزارکننده این رویداد سینمایی کارهای مقدماتی لازم برای نخستین دوره ترکیبی شامل؛ نمایش‌های مجازی و همچنین فیزیکی آثار شرکت کننده در جشنواره در حال انجام است.

نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» DIFF به همت انجمن «فیلم رنگین کمان» و با نمایش ۲۰۰ فیلم از کارگردانان ۶۰ کشور جهان در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش «رقابتی فیلم‌‌های آسیایی»، بخش «سینمای جهان»، بخش «گذشته‌نگر»، بخش «پانورامای بنگلادش»، بخش «فیلم‌های کودکان»، بخش «فیلمسازان زن»، بخش «فیلم‌های کوتاه و مستقل» و همچنین بخش «فیلم‌های معنوی» از روزهای ۲۷ دی ماه تا ۵ بهمن ماه سال جاری (۱۶ تا ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۱) به صورت فیزیکی و آنلاین در مراکز سینمایی «آلینس فرانیسی» Alliance Francaise، «ستار سینه‌پلاس» Star Cineplex، آکادمی «شیلپاکالا» Shilpakala، کتابخانه عمومی و نیز سالن اجتماعات موزه ملی شهر داکا در کشور بنگلادش برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>