سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ مهر ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
مریم نقیبی در گفت‌وگو با سوره سینما اعلام کرد:

فعالیت‌های بین‌المللی و بازرگانی حوزه هنری در سال‌جاری/ حضور فعال تولیدات در جشنواره‌های فیلم خارجی

Maryam-Naghibi

مریم نقیبی مدیر واحد بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری گزارش عملکرد این واحد در نیمه اول سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

مریم نقیبی مدیر واحد بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار سوره سینما در خصوص گزارش عملکرد این واحد در نیمه اول سال ۱۳۹۹ گفت: در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۹ واحد بین‌الملل فعالیت‌های خود را بر روی تولیدات سینمایی شامل «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی، «زمانی یک زن» به کارگردانی جلیل اکبری‌صحت و «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی، فیلم‌های مستند «خانه‌ای برای تو» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم، «دیلگ» اثر مشترک عباس رفیعی و سید صفی‌الله حسینی، فیلم‌ کوتاه «کاپیتان ۲۲» ساخته آرمان قلی پور دشتکی، انیمیشن کوتاه «آخرین ماهی» اثر محمود صائمین، مستند بلند «آدور» و همچنین معرفی انیمیشن بلند «لوپتو» اثر عباس عسگری به همراه تولیدات سال گذشته و چند سال اخیر متمرکز نمود.

وی افزود: با گسترش ویروس کرونا در جهان، تعدادی از جشنواره های فیلم بین المللی در سال ۲۰۲۰، کنسل، تعویق و یا به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. این در حالی است که با وجود مشکلات از جشنواره ها غافل نمانده و با آثار سینمایی نظیر فیلم های «سرو زیر آب» و «زمانی یک زن» در ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ایرانیان زوریخ – سوئیس، انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» در جشنواره بین المللی فیلم ها کوتاه لیترالی- آمریکا، فیلم «زمانی یک زن» در جشنواره بین المللی فیلم منا – هلند، و همچنین اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم امان – عمان حضوری فعال داشته ایم .

نقیبی ادامه داد: حضور فیلم های کوتاه «وقت لبخند انار» و «تحریف یک پیام» در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های اورینتال  ژنو – سوئیس و مستندهای کوتاه «دیلگ» و «کاپیتان ۲۲» در جشنواره بین المللی فیلم PCMC- هند  از جمله دستاوردهای دیگر حوزه هنری در بخش بین الملل بوده است .

مدیر واحد بین الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری در زمینه فعالیت های مربوط به بخش بازرگانی و فروش داخلی اظهار داشت: ادامه همکاری با پلت فرم های VOD چه بصورت نمایش آنلاین و چه در کانال یوتیوب همچنان ادامه دارد. همچنین فروش و تمدید قراردادهای پخش تولیدات ائم از فیلم های مستند و سینمایی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از اقدامات این واحد بوده است.

وی در راستای فروش خارجی آثار در سطح بین الملل اذعان داشت: تنظیم و امضای قرارداد فروش حق پخش VOD 5 فیلم سینمایی، فروش حق پخشVOD  ۴ عنوان از سریال های انیمیشن  به کشور ویتنام و پیگیری و تحویل وجه ارزی این فروش از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش است.

نقیبی با اشاره به اینکه امسال جشنواره و بازار فیلم کن بصورت فیزیکی برگزار نگردید اما این واحد یه عنوان نماینده موسسه در بازار فیلم آنلاینی که جایگزین گردیده بود شرکت نمود، ولی این بازار با استقبال کمی از سوی شرکت های خارجی همراه بود.

وی در خصوص فعالیت های بخش گرافیک، تبلیغات و شبکه های اجتماعی امور بین الملل و بازرگانی طی شش ماه اول سال جاری عنوان کرد: جمع آوری و مرتب سازی اقلام تبلیغاتی آثار و تولیدات سالهای اخیر  شامل عکس، پوستر و تریلر در یک آدرس منسجم اینترنتی جهت ایجاد سهولت در دسترسی به این موارد در امام ایام و ساعات ، به روزرسانی اخبار رخدادها و اتفاقات در شبکه های اجتماعی ، طراحی و آماده سازی گرافیکی تصاویر خبری، برنامه ریزی و تحقیق برای به روزرسانی و ارتقاع کیفیت کاربری صفحات اجتماعی علی الخصوص اینستاگرام، آماده سازی تریلر آثار با  اضافه کردن فایل های زیرنویس برای ارسال و نمایش برحسب نیاز، آماده سازی و به روزرسانی نسخ مختلف لاین آپ معرفی آثار برای ارسال از طریق ایمیل در دسته بندی تمام آثار، کوتاه، مستند و انیمیشن، به روزرسانی اطلاعات فیلمها در سایت بین الملل اقداماتی است که در زمینه تبلیغات صورت گرفته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>