سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب
علی‌محمد قاسمی در گفت‌و‌گو با سوره سینما مطرح کرد:

تبیین زوایای پیدا و پنهان امور خیریه در حوزه سلامت در جشنواره «مهر سلامت»

alimohamad-ghasemi

عضو هیأت ‌انتخاب جشنواره «مهر سلامت» معتقد است حضور جدی سینماگران و حمایت‌های هدایت‌شده خیرین، سبب فرهنگسازی صحیح و آگاهی‌بخشی به جامعه درباره زوایای پیدا و پنهان امور خیریه در حوزه سلامت خواهد شد.

علی‌محمد قاسمی با مثبت ارزیابی‌کردن برگزاری جشنواره‌های فرهنگی به سوره سینما گفت: اساساً برگزاری جشنواره فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دغدغه‌‌ها، چالش‌ها و اندیشه‌های متنوع است.

وی افزود: جشنواره‌های فرهنگی فرصت تأمل و بازنگری را به مخاطب می‌دهد تا به بازیابی خویش بپردازد.

قاسمی با بیان اینکه جشنواره‌ها به کنکاش بیشتر و تأمل مضاعف روی محور مدنظر کمک می‌کند، ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های موضوعی یک حرکت چند جانبه است؛ در واقع در کنار برگزاری جشنواره باید موضوع تولیدات باکیفیت را نیز مدنظر داشت چراکه یکی از رموز پایداری جشنواره‌ها مدیریت درست و منطقی تولیدات است.

این کارگردان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، تصریح کرد: موضوع عمل خیر در حوزه سلامت یکی از موضوعات خاص و ویژه است که به دلیل گستردگی در وهله اول نیاز به معرفی دارد و پس از آن فیلمساز باید با خلاقیت و توان خود ابعاد مختلف و زوایای آشکار و پنهان این موضوع را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی زمان‌بر و هزینه‌بر است، اظهار داشت: با توجه به موضوع مهم و بنیادین جشنواره «مهر سلامت»، جای خالی این جشنواره احساس می‌شد اما باید دانست ادامه حیات آن به درک دقیق فیلمسازان از موضوع و پس از آن ساخت فیلم‌های باکیفیت بستگی دارد.

عضو هیأت‌انتخاب جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» تصریح کرد: فعالیت‌های خیریه ریشه در فرهنگ ایرانی‌اسلامی دارد و به همین دلیل برگزاری جشنواره با استفاده از این فرهنگ، اقدامی بسیار پسندیده است که سبب برگزاری جشنواره به صورت مستقل و با کیفت بهتر می‌شود.

قاسمی تأکید کرد: جهت‌دهی ظرفیت‌ها و حمایت‌های مالی خیرین به سمت حوزه‌های فرهنگ و سلامت، مهمترین کارکرد جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» است. در واقع این جشنواره تبیین می‌کند که خیرین باید با توجه به نیازها و چالش‌های موجود در کشور، نیات و حمایت‌های خود را هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه آگاهی‌بخشی به جامعه درباره موضوع سلامت با استفاده از فیلم به عنوان ابزاری برای گسترش فرهنگ، اقدامی ضروری است که نیازمند حمایت‌های هدایت‌شده خیرین و حضور جدی سینماگران است.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>