سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

معرفی هیأت ‌انتخاب بخش «روایت قلم» جشنواره فیلم مقاومت

revayat-ghalam

اسامی هیأت ‌انتخاب بخش «روایت قلم» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی هیأت‌ انتخاب بخش «روایت قلم» این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

برهمین اساس، سیدجواد حسینی، ابوالفضل همراه، محمدرضا رحمانی، مالک حدپور سراج، محمدجواد لسانی و سید سعید هاشم‌زاده در بخش «کوتاه داستانی»، عباس نادری، محمود غلامی، سیدناصر هاشم‌زاده، حسین خورشیدی، سیدمسعود اطیابی و محمدرضا حاجی مولاعلی در بخش «سینمایی»، علیرضا رستگاران، عباس رافعی و محمد دیندار در بخش «تله فیلم» و سعید مستغاثی، جعفر حسنی و سیدمحمد حسینی در بخش «اقتباسی» اعضای هیأت ‌انتخاب بخش «روایت قلم» را تشکیل می‌دهند.

هیأت‌ انتخاب بخش «کوتاه داستانی»

ابوالفضل همراه، کارگردان، نویسنده و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، فارغ‌التحصیل بازیگری تئاتر از دانشکده‌ هنرهای زیبا است‌. وی علاوه بر نویسندگی و بازیگری و البته کارگردانی، در حوزه مدیریتی نیز فعال بوده و مدیرعاملی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی را در سابقه کاری خود می‌بیند.

سیدجواد حسینی، فارغ التحصیل رشته عکاسی و بازیگر سینما، تلویزیون و تاتر است که در حوزه مستندسازی نیز فعال بوده است. گویندگی و تدوینگری نیز از جمله فعالیت‌های او است.

سیدسعید هاشم‌زاده، دانش‌آموخته دانشکده سینما تئاتر و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان خانه سینما است. وی همچنین به عنوان نویسندهُ کارگردان و مدرس سینما نیز فعالیت دارد.

محمدجواد لسانی، دانش‌آموخته سینما و مستندساز است. از مهمترین آثار وی در مستندسازی می‌توان به: پرتره‌های پرتو جاودان، آقا نورالدین، مولانا، آتش نارستان، حدیث مشاهده اشاره کرد. وی همچنین عضویت در هیأت‌انتخاب و داوری سینمای حقیقت را در کارنامه دارد.

محمدرضا رحمانی، دانش‌آموخته ادبیات، کارگردان و فیلمنامه‌نویس است که کارگردانی فیلم‌هایی مانند: گاهی، دلخون و ستایش را در کارنامه دارد. وی همچنین به عنوان بازیگر در فیلم‌های ستایش، روزی که هوا ایستاد و سریال روز داوری حضور داشته است.

مالک حدپورسراج، ازسال ۶۰ با بازی در تئاتر فعالیت هنری خود آغاز و در زمینه‌های کارگردانی تاتر، بازیگری نمایش, تلویزیون و سینما و همچنین نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی فعالیت می‌کند.

هیأت‌ انتخاب بخش «سینمایی»

حسین خورشیدی، فیلمنامه نویس و مدیرفرهنگی است که فیلمنامه قطعه‌ای ازبهشت و روزهای اتش را نوشته و در نگارش فیلمنامه‌های دیده‌بان، مهاجر و از کرخه تا راین، با ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری کرده است. معاونت تحقیق وپژوهش انجمن سینمای دفاع‌مقدس و معاونت فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و همچنین عضویت در هیأت‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های فجر، دفاع‌مقدس و سینما حقیقت را در کارنامه دارد.

سیدمسعود اطیابی، تهیه‌کننده، کارگردان و مدیر تولید است که کارگردانی فیلم‌هایی مانند: انفرادی، تگزاس ۲، ماه‌گرفتگی، خاک و مرجان، برج آرام و همچنین تهیه‌کنندگی فیلم‌های مثل: دلخون، عروس حلبچه و خروس جنگی را در کارنامه دارد.

سیدناصر هاشم‌زاده، فارغ‌التحصیل فلسفه و نویسنده مقالات فلسفی-هنری است که آثار تحقیقی و ترجمه‌ای مانند: انصارالحسین، عیار دانش و فرمان (عهدنامه) را نوشته است. نویسندگی فیلم‌های سیب و سلما، یاسین و بید مجنون نیز بر عهده او بوده است.

عباس نادری، مدرس انجمن سینمای جوان است. مدیر طرح و برنامه و نظارت و ارزشیابی گروه تلویزیونی شاهد، مدیر اداره نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای پروانه ساخت و نمایش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دیگر مسئولیت‌های وی بوده است. نویسندگی فیلم‌‎های مانند: هیام، رعد پائیزی و سوده نیز در زمره فعالیت‌های او است.

محمدرضا حاجی مولاعلی، منتقد و تحلیلگر سینمایی و عضو انجمن سینمای انقاب و دفاع‌مقدس است.وی در حال‌حاضر استاد دانشگاه در رشته فیلمنامه‌نویسی است.

محمود غلامی، تهیه کننده، فیلمنامه‌نویس و طراح صحنه و لباس است. در کارنامه‌ حرفه‌ای او تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی مانند: دخترعمو، پسرعمو و دل بی‌قرار و نویسندگی فیلم‌هایی مثل: ابوزینب و حقیقت گمشده دیده می‌شود. او به عنوان طراح صحنه و لباس نیز در فیلم‌های آوای زندگی، کولی و شاعر زباله‌ها، حضور داشت.

هیأت‌ انتخاب بخش «تله فیلم»

عباس رافعی، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان  است. از جمله آثار او می‌توان به راز مینا، پروانه‌ای در باد، آفتاب برهمه یکسان می‌تابد، کیمیا و خاک، آزادراه، فصل فراموشی فریبا و بهت اشاره کرد. وی داوری چند جشنواره داخلی و بین‌المللی را نیز در کارنامه دارد.

حجت‌الاسلام‌ علیرضا رستگاران، دکتری مدیریت رسانه و مدیرشبکه‌های خطی در معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما است. مدیر گروه تولیدات تلویزیونی بسیج صداوسیما، مدیریت نظارت برنامه‌های سیما و گروه فیلم و سریال شبکه قرآن و معارف سیما و عضویت در شورای فیلمنامه سازمان سینمایی دفاع‌مقدس، از دیگر سوابق وی است.

محمد دیندار، مستندساز حوزه اجتماعی است. کارگردانی مستندهای سیل بند و مهار اژدها، جورچین، قهرمان من کو، از آزادی تا آبادی، حماسه سوم، در زمره فعالیت‌های حرفه‌ای او است.

هیأت‌ انتخاب بخش «اقتباسی»

جعفر حسنی، فیلم‌نامه‌نویس است و فعالیت حرفه‌ای خود را از حوزه هنری آغاز کرد و در سی‌امین جشنواره فیلم فجر برنده «سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه» از بخش بین‌الملل برای «ریسمانی نزدیکتر از رگ» شد. از دیگر فیلمنامه‌های او می‌توان به: تلفن، سایه‌های بلند گناه، تشخیص هویت، دیوار یخی، رخنه و جاده بهشت اشاره کرد.

سعید مستغاثی، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی است. وی که از ابتدای سال ۱۳۸۷ به ریاست انجمن منتقدان سینمای ایران برگزیده شد، عضویت در هیأت‌داوران بخش فیلم‌های اول و دوم جشنواره فیلم فجر را در رزومه خود دارد. نویسندگی و کارشناسی در برنامه‌های تلویزیونی مانند: سینما تئاتر ۷۴ و زن در تاریخ سینما و کارگردانی مجموعه مستند-داستانی محراب انقلاب و مستندهای: و اینک آخرالزمان، راز آرماگدون، ارتش سایه‌ها و معبد تاریک، از دیگر فعالیت‌های او است.

سیدمحمد حسینی، بازیگر و نمایشنامه‌نویس است که در کارنامه‌کاری‌اش سردبیر مجله سینما رسانه، سردبیر و مجری کارشناس برنامه تلویزیونی سینما ۴، سردبیر مجله سینما روایت و مدیر دفتر تولید متن حوزه هنری، دیده می‌شود.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش و تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.