سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

محمدمهدی دادمان: اولویت حوزه هنری توجه به استان‌ها و تمرکززدایی است

dadman

رئیس حوزه هنری گفت: مراکز استانی باید به مرکز رشد هنر انقلاب، هنرمند انقلاب و هسته‌های هنری انقلابی تبدیل شوند.

به گزارش سوره سینما، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، پیش از ظهر سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه، در مراسم معارفه رئیس حوزه هنری استان خوزستان عنوان کرد: در دوره جدید حوزه هنری و در امتداد مسیر تعالی که شجره طیبه حوزه هنری طی می‌کند، مراکز استانی و جغرافیای گسترده ایران مورد توجه ویژه خواهد بود.

وی افزود: اساساً در گام دوم انقلاب اسلامی و در شرایطی که به برکت انقلاب و خون شهدای انقلاب در همه نقاط کشور، استعدادهای جوان فرهنگی و هنری رویش پیدا کردند، اگر مسیری که در آغاز تأسیس حوزه بود و بخواهیم این فلسفه وجودی را طی کنیم، توجه ویژه داشتن به استان‌ها است و حوزه هنری در گام دوم باید به غیر از تهران هم فکر کند.

رئیس حوزه هنری بیان کرد: به تبع ارتباط در فضای مجازی، گاهی مراجعاتی دارم که به رغم اطلاع و اعتقادی که دارم، برای خودم شگفت‌انگیز است. چند روز پیش جوانی پیام داد که به روستا بازگشتیم و با مهاجرت معکوس، یک کارگاه تولید پویانمایی فعال کرد.

دادمان اظهار کرد: اولویت حوزه هنری در دوره جدید که اهتمام ساختاری به آن نیز شده و مجموعه متولی استان‌ها در حوزه به معاونت ارتقا پیدا کرده، توجه به استان‌ها و دوری از تمرکزگرایی از مرکز است.

وی افزود: حوزه هنری بیش از هر چیزی معطوف به رشد هنر انقلاب است، اساساً هنر به عنوان یک پدیده انسانی، رشد و تعالی پیدا نخواهد کرد مگر به حضور و مجاهدت هنرمند و هسته‌های فرهنگی هنری انقلاب و لذا حوزه هنری در کادر سازی فرهنگی و هنری تلاش دارد.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه مراکز استانی باید به رشد هنر انقلاب، هنرمند انقلاب و رشد هسته‌های هنری انقلابی تبدیل شوند، گفت: نیروسازی در میدان عمل و در مواجهه مستقیم با دشمن صورت می‌گیرد.

دادمان ادامه داد: کنش‌گری در میدان، در بستر عمل هنر انقلابی رقم بخورد؛ از استعدادشناسی تا تلاش برای اینکه این هسته‌ها مستقلاً و بدون وابستگی نهادها مستقل شوند، فرآیندی است که باید در ستاد حوزه پیش ببرند.

وی گفت: ارتباط با هنرمندان مؤمن و انقلابی، تلاش بر برقراری ارتباط با نیروهای ولایی، تلاش برای برجسته‌سازی هنر انقلاب و اهالی هنر انقلاب از دیگر مسئولیت‌های مرکز استانی است. همچنین پیوند دوباره برقرار کردن میان اندیشه، هنر و بستر رسانه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های لازم توجه در مراکز استان‌ها است.

دادمان عنوان کرد: برای همه استان‌ها و به صورت خاص برای خوزستان، خواستار تعیین اولویت‌بندی در حوزه‌های مختلف هستیم؛ خوزستان به تبع تجربه زیستی ۴۰ ساله‌اش بیش از همه در حوزه هنری این استان باید به مقوله دفاع مقدس، ادبیات پایداری و هنر و ادبیات مقاومت فعالیت کند چون این استان موطن دفاع مقدس است.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: اصلی‌ترین کانون جنگ تحمیلی، خوزستان بوده و طبیعتاً مهم‌ترین سوژه‌ها و روایت‌ها در این استان هست که هرچقدر هم کار کنیم باز کم است.

دادمان افزود: در خوزستان دو اولویت محتوایی مهم داریم که توجه به دفاع مقدس نباید منجر به بی‌توجهی این دو مقوله شود، در خوزستان با تبعیض روبه‌رو هستیم و هنر انقلاب باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد چون هنر پابرهنگان و مستضعفان است.

وی بیان کرد: در روایت صحیح و پیش برنده و اصلاح گر، مستضعفان حوزه هنری باید پیشتاز باشد، در توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی نیز باید به مناطق کم توجه نیز بیشتر توجه کند و نیروها و استعدادیابی‌های خود را در چنین مناطقی فعال کنیم که بیشتر هم پای انقلاب می‌مانند. باید برای توسعه مخاطب نیز مخاطبی که مورد بی‌مهری قرار گرفته را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

دادمان اضافه کرد: اولویت سوم با توجه به اینکه شرایط قومیتی و زیستی که در خوزستان داریم و امکان گسترش زبان عربی در استان یک فرصت بی‌نظیر برای ارتباط بین‌المللی و همچنین بین‌المللی کردن هنر انقلاب در منطقه خودمان است؛ حوزه هنری باید به هنر و ادبیات عرب زبان توجه بیشتری کند و از این ظرفیت موجود استفاده بیشتری داشته باشد.

رئیس حوزه هنری تأکید کرد: امیدوارم که با مدیر جدید، حوزه هنری استان تعالی پیدا کند و فرصت هم افزایی در استان توسعه پیدا کند، همچنین فرصت بهره‌مندی از ابزارها و ظرفیت‌های رسانه‌ای نیز بیش از هر زمان دیگری فراهم شود.

 

گفتنی است، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، طی حکمی محمد شهباز گهروئی را به عنوان رئیس حوزه هنری خوزستان منصوب کرد.

آیین غبارروبی گلزار شهدا در اهواز برگزار شد

آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در گلزار شهدا اهواز برگزار شد.

دادمان در این آیین گفت: باید ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم، زیرا دشمنان در تلاش برای فاصله انداختن بین نسل‌های انقلاب هستند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اظهار داشت: اقتدار، توانمندی و عزت جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش‌های گرانمایه رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: تبیین واقعیت‌های حماسه ماندگار دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است تا مقابله با تحریف این دفاع ماندگار به درستی اجرا شود.

محمدمهدی دادمان در بدو ورود به استان خوزستان با دکتر شریعتی استاندار خوزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این سفر میثم مرادی‌بیناباج معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری و سینا دلشادی معاون اجرایی معاونت راهبری استان حوزه هنری، محمدمهدی دادمان را همراهی کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>