سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«مامان ها» چگونه طبیعت را به دل خانه بیاورند/ آشنایی کودکان با تجربه‌های جدید در دوران کرونا

maman-ha

قسمت جدید برنامه تلویزیونی «مامان ها» دوشنبه ۱۷ آذر با موضوع «بچه ها در طبیعت» روی آنتن شبکه سه می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی برنامه، برنامه تلویزیونی «مامان ها» مدتی است روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و تلاش دارد هر بار به یکی از دغدغه های مادران امروز در تربیت و رشد کودکان خود بپردازد.

این مجموعه برنامه با حضور منصوره مصطفی زاده در نقش مجری و میزبان به تولید می رسد و او که در بحث کارشناسی کتاب های کودک پیشینه دارد به طرح سوال هایی با حضور مادران می پردازد.

در هر قسمت از برنامه مادران عادی جامعه مهمان «مامان ها» می شوند و در گفتگویی دورهمی از تجربه های خود در حل چالش های تربیت فرزند و پاسخگویی به نیازهای وی در عصر مدرنیته می گویند.

این قسمت از برنامه که امروز دوشنبه ۱۷ آذر نیز این برنامه با موضوع «بچه ها در طبیعت» روی آنتن می رود و البته یک رویکرد ویژه در این بحث دارد.

این بحث در دو بخش از برنامه تولید می شود و قرار است در هر آن به اهمیت حضور کودکان در طبیعت پرداخته شود. در بخش اول این برنامه درباره ضرورت این موضوع و اینکه چه اهمیتی دارند کودکان به دل طبیعت و محیط زیست بروند بحث می شود. اینکه کودکان بتوانند طلوع و غروب خورشید را ببینند یا با حیوانات از نزدیک آشنا شوند و همچنین در دل کوه و دریا و گیاهان تجربه هایی نو را کسب کنند. اتفاقاتی که در محدوده خانه های آپارتمانی کمتر تجربه شده است و یا حداقل پیش از این به بسترسازی در این حوزه فکر نشده است.

«مامان ها» در بخش دوم برنامه سعی دارد زمینه های ایجاد شرایطی برای آشنایی کودکان با طبیعت، گیاهان و آب و خاک را آموزش دهد. این بخش از برنامه با اشاره به فضای محدود زندگی آپارتمان نشینی و به ویژه شرایط کرونایی که این روزها بر زندگی همگان حاکم است آموزش می دهد که چگونه پدر و مادرها می توانند با ترفندهایی ساده راهکارهایی برای کودکان فراهم کنند تا در فضای کوچک آپارتمان های خود غیر از اسباب بازی ها و تکنولوژی ها با فضاهای طبیعی هم آشنا شوند و به نوعی طبیعت را در دل خانه ها تجربه کنند.

مامان ها به تهیه کنندگی مجتبی حسینی هر روز از شنبه تا چهارشنبه بعد از اذان مغرب روی آنتن شبکه سه سیما می رود و امروز ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه پخش می شود.

میلاد ناظمی سردبیر و سعید ابراهیمی کارگردان این برنامه هستند که در زمان عصرگاهی میزبان مخاطبان خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>