سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

نگرانی مشترک موسسه تبیان و خانواده مرحوم سلحشور درباره فیلمنامه موسی کلیم‌الله (ع)

salahshoor-serial-moosa

موسسه فرهنگی هنری تبیان نگرانی فرزندان زنده یاد سلحشور را در خصوص ایجاد هرگونه تغییر و تبدیل در فیلمنامه موسی کلیم‌الله (ع) ابراز کرد.

به گزارش سوره سینما، موسسه فرهنگی هنری تبیان (تبیان فیلم) به عنوان یادگار ارزشمند مرحوم فرج‌الله سلحشور طی نامه‌ای به ریاست رسانه‌ملی نگرانی فرزندان زنده یاد سلحشور را در خصوص ایجاد هرگونه تغییر و تبدیل در فیلمنامه موسی کلیم الله (ع) ابراز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ایوب سلحشور (فرزند ارشد و وصی آن مرحوم) مستقلا طی نامه ای به نمایندگی از وراث، ضمن تشکر و قدردانی بابت اهتمام مسئولان آن سازمان برای تولید این اثر جهانی، در عین حال نگرانی و اعتراض شدید خود و خانواده را نسبت به حذف قسمت‌های زیادی از فیلمنامه و نیز ایجاد تغییرات گسترده در قالب و محتوای قسمت های باقیمانده اعلام داشته است.

وصی مرحوم سلحشور در این نامه به استناد “قانون مالکیت فکری و معنوی” به ریاست سازمان صدا و سیما متذکر شده‌ که هرگونه ایجاد تغییر، پژوهش و بازنویسی فیلمنامه مرحوم سلحشور بدون اذن و اجازه وراث، غیرقانونی و خلاف شرع تلقی می شود.

این خانواده پیگیری حقوقی بابت دخل و تصرف و تغییر در محتوای فیلمنامه را بدون اذن و اجازه، برای خود محفوظ اعلام کرده‌اند.

گفتنی است که فیلمنامه قرآنی و فاخر موسی کلیم‌الله (ع) به عنوان آخرین یادگار هنرمند فقید فرج الله سلحشور در  هفتاد و دو قسمت به نگارش درآمده که مالکیت حقوقی و معنوی آن در سال ۱۳۹۰ در دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام مولف ثبت شده است.

اخیراً ابراهیم حاتمی‌کیا با پذیرش کارگردانی این اثر فاخر قرآنی، از پژوهش و نگارش مجدد فیلمنامه سخن گفته بود که ظاهراً این تغییرات، نگرانی خانواده فرج‌الله سلحشور را به عنوان مسئول حراست از چارچوب فکری و محتوایی آثار پدرشان به همراه داشته است.

گفتنی است که بعد از تولید و پخش موفق سریال یوسف پیامبر(ع) در داخل و خارج از کشور، جهانیان به تولید فیلمنامه فاخر موسی کلیم الله(ع) چشم دوخته اند.  متن این نامه در پی می آید:

Name-Eteraz-Serial-Moosa


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>