سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

برنامه «مامان ها» سراغ خانواده‌های تک والد رفت/ واکاوی یک بحران مدرن

maman-ha

برنامه «مامان ها» سراغ خانواده‌های تک والد رفته است و آموزش می‌دهد که چگونه باید با کودکانی که در این خانواده‌ها بزرگ می‌شوند رفتار کرد تا دچار آسیب‌های روحی و اجتماعی نشوند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی برنامه، «مامان ها» با اجرای منصوره مصطفی زاده در مقام میزبان برنامه، به تازگی ۳۱ قسمت از پخش را سپری کرده است و چهارشنبه ۱۹ آذر قسمت ۳۲ از این برنامه روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

«مامان ها» به تهیه کنندگی مجتبی حسینی و سردبیری میلاد ناظمی ساخته شده است و در هر قسمت به بخشی از چالش های مادران و تربیت کودکان در زندگی مدرن می پردازد.

متاسفانه آمارهای منتشر شده جوامع توسط مراجع رسمی نشان می‌دهد طلاق در سالهای اخیر افزایش داشته و بخشی از این ازدواج‌های ناموفق شامل خانواده‌های دارای فرزند می‌شود؛ پدیده ای که البته در غرب با بحران بیشتری مواجه بوده است.

طلاق می تواند عامل آسیب های اجتماعی فراوانی باشد و خیلی اهمیت دارد تلاش شود کودکانی که ماحصل رشد در چنین خانواده هایی هستند با در نظر گرفتن اصول تربیتی، آسیب های کمتری را متحمل شوند. کودکانی که در یک خانواده کامل حضور ندارند و همیشه نوعی کمبود در نبود یکی از والدین را حس خواهند کرد. بنابراین با رعایت برخی نکات و آموزش مهارت ها می توان این مسائل را حل کرد.

«مامان ها» که به طور معمول سراغ دغدغه های  جامعه می رود و سوژه هایش را از دل چالش های واقعی مادرهای مختلف انتخاب می کند، سعی دارد دور از کلیشه های مرسوم به مساله های مبتلابه جامعه بپردازد و پیرو همین رویکرد، برای اولین بار سراغ مادران مطلقه رفته است. از این رو این برنامه موضوعی که کمتر در تلویزیون به آن پرداخته شده و به نوعی خط شکن محسوب می شود را انتخاب کرده است تا بتواند حداقل باب بحث از چالش های جدی خانواده ها را باز کند و میدان دار گفتمانی باشد که شاید برنامه های مختلفی نیاز است تا برای آن ساخته شود.

در این برنامه هم از دو مادر دعوت شده است که در بخش اول به مشکلات و معضلات این مادران که خود سرپرست خانوار هستند پرداخته می شود. معضلاتی که باید در کنار شاغل بودن یا حتی صرفا تربیت کودک با قضاوت های جامعه و سختی هایی که برایشان ایجاد شده است با آنها کنار بیایند.

در بخش دوم برنامه هم به آسیب شناسی کودکانی که در خانواده های تک والد بزرگ می شوند پرداخته می شود و با واکاوی این آسیب ها بررسی می شود که چطور می توان از این آسیب ها جلوگیری کرد.

همچنین آیتمی هم طراحی شده است که طی آن آموزش داده می شود که اطرافیان کودکانی که در خانواده های تک والد رشد می کنند، اقوام و حتی معلم وی چطور باید با چنین کودکانی رفتار کنند که هم از این کودکان محافظت شود و هم دلسوزی های بیجا باعث ضربه های روحی و انحراف در شکل گیری شخصیت این کودکان نشود.

مهمانان این برنامه مادران عادی جامعه هستند که با شجاعت در برنامه حضور یافته اند تا این دغدغه ها را برای دیگر مخاطبان هم به اشتراک بگذارند.

سعید ابراهیمی کارگردانی این برنامه را عهده دار است که هر روز شنبه تا چهارشنبه با میزبانی از مادران عادی جامعه ساعت ۱۷:۲۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>