سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

پیام ورنر هرتزوگ به جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت/ ایران را دوست دارم

Werner Herzog

ورنر هرتزوگ مستندساز و کارگردان بزرگ سینمای جهان در پیامی ویدئویی به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار کرد: ایران را دوست دارم و کاش می‌توانستم آنجا باشم.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، متن کامل پیام ویدئویی ورنر هرتزوگ به این شرح است:

«سلام آندره­یی. می­دانم سمینار- کارگاهی برای فیلمسازان و دانشجویان جوان در ایران برگزار می­کنی… به تو غبطه می­خورم! چون من این کشور، ایران را دوست دارم. کشوری با سنت شعر و شاعری پنج هزارساله که ضمناً پیشینه‌ی تولید فیلم­های فوق­العاده­ای دارد؛ بنابراین، کاش تو می­توانستی آنجا باشی، یا کاش من ­هم می­توانستم آنجا شخصاً کنارت باشم؛ اما نمی‌توانیم…

هرتزوگ در ادامه این پیام می‌گوید: چیزی که در نخستین ایمیل­هایی که رد و بدل کردیم، توجه­­ام را جلب کرد، تأملاتی بود درباره‌ی سینما وریته (سینماحقیقت) بنابراین حواس­ات باشد! خود من کسی بودم که همیشه این مفهوم «سینماحقیقت» را موعظه و تبلیغ می­کردم. حقیقت در سینما، ورای امور مسلم و واقعیت­های صرف نهفته؛ حقیقت در حیطه­ای مرموز جاخوش کرده که ما واقعاً نمی­توانیم تعریف و تبیین­اش کنیم. من گاه آن را «شور» یا «سرمستی حقیقت» نامیده‌ام. فکر می­کنم فیلم­های ایرانی چیزی کشف کرده­اند که برای ما روشنگری به ارمغان می‌آورد، اما وقتی نوبت به اصطلاح سینماحقیقت می­رسد، باید آن را کنار بگذاری؛ چون پاسخی بود که نسل دهه ۱۹۶۰ برای جستجوهای خود یافته بود.

پایان‌بخش این پیام چنین است: آندره­یی، فراتر از آن برو! در آنجا جوان­های فوق­العاده­ای کنارت خواهند بود… برایت آرزوی موفقیت می­کنم. آرزوی موفقیت برای همه شما.»

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذر تا ۲ دی‌ماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش آنلاین برگزار خواهد کرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>