سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

برنامه‌های روز چهارم جشنواره سینماحقیقت/ بزرگداشت استاد فرشاد فدائیان

haghighat-fadaian

بزرگداشت استاد فرشاد فداییان مستندساز باسابقه در چهارمین روز از چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما، در چهارمین روز از برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» جمعه ۲۸ آذرماه علاوه بر پخش مستندهای مختلف، برنامه‌های متعددی از طریق تلویزیون تعاملی تیوا و لایو صفحه اینستاگرام جشنواره برای علاقمندان پخش می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ هر روز از جشنواره چهاردهم به بزرگداشت و نکوداشت بزرگان عرصه مستند اختصاص دارد. امروز جمعه ۲۸ آذرماه بزرگداشت استاد فرشاد فدائیان مستندساز سرشناس در برنامه روز چهارم جشنواره بوده که علاقمندان برای تماشای آن می‌توانند از طریق تلویزیون تعاملی تیوا و اینستاگرام جشنواره آن را تماشا کنند.

در این آئین فیلمی که فراز فدائیان برای بزرگداشت پدرش ساخته به نمایش در می‌آید و مرتضی پورصمدی و مهدی جعفری (فیلمبرداران سینما) و رضی میری درباره استاد فرشاد فدائیان صحبت می‌کنند.

در چهارمین روز از چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»، بخش «فیلم خبر» با اجرای ناصر صفاریان پخش می‌شود. مستند‌‌های «کامیون آبی»، «بازگشت دوباره»، «کل فاطمه»، «کراس»، «سینه مارکس» در ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ و مستندهای «ناخدا دریایی»، «رش او»، «کاکل»، «برف می‌نامد»، «بر سر خاک»، «بیست دو بیست دو» در ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ و مستندهای «ساکنین طبقه‌ی بالای لاله‌زار»، «وایو»، «زخم قند»، «موسیقی زندگی من است»، «گردان تک نفره» در ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ تحت عنوان «فیلم خبر» ۱۰، ۱۲ و ۱۳ در آمفی‌تئاتر باغ کتاب تهران نقد و بررسی می‌شوند.

علاوه بر این تلویزیون تعاملی تیوا و لایو اینستاگرام جشنواره در ساعات ۱۶:۳۰ تا ۱۷، ۱۸:۳۰ تا ۱۹، ۲۰:۳۰ تا ۲۱ و ۲۱ تا ۲۲ برنامه‌های ترکیبی دیگری نیز در نظر گرفته که برای علاقمندان به صورت رایگان قابل تماشا است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی‌مقدم، از ۲۵ آذرماه آغاز شده و تا ۲ دی ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.