سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب

نگاهی به مستند «رضیه و منصور»/ زندگی، جنگ و دیگر هیچ

razieh-mansoor

مستند «رضیه و منصور» به کارگردانی سجاد قنبری، زندگی رضیه غبیشی و همسرش شهید منصور عطشانی را در دل جنگ روایت می‌کند.

سوره سینما – مستند «رضیه و منصور» به کارگردانی سجاد قنبری و تهیه‌کنندگی فاطمه چندریان‌پور که در بخش «جایزه شهید آوینی» چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، روایتی بی‌تکلف از زندگی رضیه غبیشی و همسرش شهید منصور عطشانی است که در آغاز جنگ، از فعالان فرهنگی بودند و علیرغم همه خطرات، آبادان و جزیره مینو را ترک نکردند. رضیه غبیشی در حال حاظر از نویسندگان برجسته جنگ است که تا کنون چندین جلد کتاب از وی چاپ و منتشر شده است.

مستندساز تلاش کرده با انتخاب موضوعی ساده به ترسیم یک موقعیت ازلی – ابدی بپردازد. مستند بیشتر از سوی زن خانواده روایت می‌شود که آغاز زندگی آنها با آغاز جنگ مصادف شده است واو به جای اینکه منتظر پایان جنگ باشد دل به طوفان حوادث زده و در خط مقدم در کنار همسرش زندگی مشترکشان را آغاز می‌کند.

«رضیه و منصور» با اینکه به موضوع جنگ و تبعات آن اشاره دارد، به وضوح به تکریم نفس زندگی در هنگامه ناملایمات و سختی‌ها می‌پردازد.

عوامل این مستند عبارتند از طراح و کارگردان: سجاد قنبری، تصویربردار: محمد رمضان احمدی، صدابردار: امین حیدری، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قنبری، تدوین سجاد قنبری، مشاور نظامی: سید رافع موسوی، مدیر تولید و تهیه کننده: فاطمه چندریان‌پور ، تهیه شده در صدا و سیمای مرکز آبادان.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>