سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در چهارمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر اعلام شد:

جرم‌زدایی و رسیدگی تخصصی، نتیجه همکاری دستگاه قضا و ساترا

comision-satra

دادستان کل کشور در چهارمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم این رسانه‌ها با هدف جرم‌زدایی و رسیدگی تخصصی به مسائل این حوزه خبر داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی ساترا، چهارمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با حضور آقایان دکتر علی عسگری رئیس رسانه ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر القاصی مهر دادستان تهران، دکتر تقی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مهندس ابوطالبی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، مهندس جلالی دستیار رئیس سازمان تبلیغات، دلفانی سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، سرهنگ رجبی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا، امامیان رئیس ساترا و‌ فرهمند معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا برگزار شد.

دغدغه ساترا برای تضمین حقوق شهروندان

امامیان، رئیس ساترا با اشاره به وظایف این سازمان مانند حفاظت از مرزهای رسانه‌ای، افزایش کیفیت محتوای ایرانی اسلامی در فضای مجازی، شکستن انحصار فضای مجازی، دفاع از حقوق کاربران، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک‌ماهه اخیر که بعد از سومین جلسه این کمیسیون (نهم آذر۹۹) پرداخت.

وی با اشاره به حمایت ساترا از موضوع افزایش سهم محتوای بومی گفت: تلاش ما در مسیر تقویت محتوای بومی در سبد محتوای رسانه ای است. در سریال قورباغه از آنجا که دلایل توقف پخش، موانع غیررسانه‌ای بود و بحث اشکالات محتوایی در میان نبود ساترا برای تضمین حقوق شهروندان و به نفع آنها به موضوع ورود کرد که در نهایت با همراهی قوه قضاییه مشکل این سریال رفع شد.

وی به ایجاد جبهه واحد رسانه‌های داخلی و همکاری پلتفرم‌های داخلی و رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در جریان فینال لیگ قهرمانان آسیا که هفته گذشته برگزار شد، رسانه ملی و فضای مجازی مکمل هم شدند و حدود ۱۰ میلیون نفر در فضای مجازی این دیدار را تماشا کردند. از این آمار، شش میلیون نفر از آن‌ها از بستر تلوبیون استفاده کردند.

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در راستای بیان همکاری‌های ساترا با دادستانی، خبر از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر داد.

گفتنی است؛ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با هدف جرم‌زدایی از اقدامات رسانه‌ها با حل و فصل تخلفات توسط نهاد رگولاتور و بررسی جرایم احتمالی در صورت ارجاع به قوه قضاییه، توسط این تشکیل شده است که گامی رو به جلو برای ارجاع نشدن جرایم به دادگاه های غیرتخصصی است.

تصویب ادامه طرح خیمه‌های رسانه‌ای در ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به موفقیت خیمه‌های رسانه‌ای در محرم امسال، بر استمرار استفاده هر چه ‌بهتر از این فضا و تنظیم‌گری محتوایی آن تأکید کرد.

بر اساس مباحث مطرح‌شده در این جلسه، ادامه طرح خیمه‌های رسانه‌ای در ایام فاطمیه مورد تصویب واقع شد که به موجب آن هیأت‌ها می توانند در رسانه‌های صوت و تصویر داخلی با اینترنت رایگان برنامه های خود را برای مخاطبین و علاقه‌مندان پخش کنند.

همچنین براساس این طرح، سیگنال عزاداری هیأت‌ها در رسانه ملی به صورت رایگان در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر قرار داده می‌شود.

سازمان تبلیغات اسلامی نیز سازوکار تأیید هیأت‌های آنلاین را فراهم خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>