سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۲:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب
مدیر امور سینمایی «بهمن سبز» حوزه هنری در استان کردستان مطرح کرد:

بدون فیلم خوب بازگشایی سینماها تاثیری ندارد/ لزوم تامین محتوا برای احیای سینما

heydar-moradi

حیدر مرادی گفت: تا زمانی که فیلم‌های خوب اکران نشود، صرف بازگشایی سینماها هیچ تاثیری ندارد و باید به فکر تامین محتوا برای احیای سینما بود.

به گزارش سوره سینما، حیدر مرادی مدیر امور سینمایی «بهمن سبز» حوزه هنری در استان کردستان درباره وضعیت بازگشایی سینماهای این استان گفت: با توجه به اعلام ستاد کرونای استان مبنی بر وضعیت زرد در استان کردستان، سینماها از ۷ دی ماه مجدداً با اکران فیلم‌های «آقای سانسور» و «پیشی میشی» شروع به فعالیت کردند.

مدیر پردیس سینمایی «بهمن» سنندج با بیان لزوم نمایش فیلم‌های تازه در سینماها، اظهار کرد: در کنار بازگشایی، یک مجموعه عوامل بهم پیوسته نیاز است تا شاهد رونق مجدد در سینماها باشیم. نظیر اکران فیلم‌های جدید و با پتانسیل جذب مخاطب بالا در ژانر کمدی و اجتماعی که موافقت پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان را نیاز دارد، تبلیغات محیطی در سطح شهرها با همکاری شهرداری‌ها، پخش تیزرهای تلویزیونی و از سوی دیگر انتقال این حس به مخاطب به لحاظ روانی که در سینماها امکان انتقال کرونا بسیار پایین است، کاهش آمار مرگ‌ومیر و ابتلا و فوتی ناشی از کرونا که البته به اجبار به دست نخواهد آمد، بلکه باید لمس شود و مخاطب متوجه شود که واقعاً این آمار کم شده و در آخر هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از گندزدایی، فروش ظرفیت ۵۰ درصدی تا شروع واکسیناسیون و غیره.

وی درباره لزوم تغییر گروه شغلی سینماها از ۳ به ۲ در ستاد ملی کرونا گفت: از همان ابتدا نباید عجولانه در مورد بسته شدن سینماها اقدام می‌شد. دولت می‌توانست با کاهش ظرفیت سینماها ولو تا میزان ۲۵ درصدی از بسته شدن کامل سالن‌ها جلوگیری کند. اکنون نیز به نظر من تا زمانی که فیلم‌های خوب اکران نشود، صرف بازگشایی سینماها هیچ تاثیری ندارد و باید به فکر تامین محتوا برای احیای سینما بود.

مرادی درباره وظیفه دولت و سازمان سینمایی در شرایط کنونی بیان کرد: وضعیت کنونی مشابه آن است که ما مردم را به یک رستوران شیک دعوت کنیم، اما غذای خوبی برای او سرو نشود. در این شرایط مخاطب یا دیگر بازنمی‌گردد یا با اعتراض او روبه‌رو می‌شویم و عملاً یک تبلیغ منفی محسوب می‌شود.

مدیر پردیس سینمایی «بهمن» سنندج ادامه داد: دولت باید از حالت انفعال خارج شود و با نگاه تشویقی و حمایتی به تهیه کنندگان و پخش کنندگان ضمن ترغیب آنها برای نمایش فیلم، در صورت عدم استقبال مناسب از سوی مردم از ضرر مالی آنها جلوگیری کند. در مقابل تلاش کند در جهت عدم تعدیل کارکنان زحمت‌کش سینماها این فعالیت به صورت مستمر دایر باشد. در این مسیر هم می‌تواند با پرداخت بخشی از بیمه و مالیات پرسنل یا توزیع بسته‌های حمایتی میان آن‌ها و حتی معافیت سینماها از پرداخت هزینه برق، گاز و آب مصرفی تا پایان از بین رفتن بیماری کرونا، تلاش عملی برای احیای سینما انجام دهد.

وی با اشاره به خسارات ناشی از بیماری کرونا در سینماها گفت: متاسفانه درآمد فضاهای جانبی در سینما نظیر بوفه و کافی شاپ به صورت ماهیانه حداقل ۲۵ میلیون تومان از بین رفته و برگزاری کنسرت‌ها و مراسمات به صفر رسیده است.

حیدر مرادی در انتها بیان کرد: عملاً تا ریشه کن نشدن این بیماری و بازگشت مخاطب، شرایط به همین صورت خواهد بود و امیدواریم هرچه زودتر این شرایط پایان یابد و با حمایت همه صنوف سینمایی شاهد رونق مجدد سینماها باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>