سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

سامان احتشامی: ساخت انیمیشن درباره آموزش مدیریت پسماند ضرورت دارد

saman-ehteshami

سامان احتشامی نوازنده و آهنگساز معتقد است آموزش مدیریت پسماند و ساخت انیمیشن‌های آموزشی به کودکان و نوجوانان در این مورد ضرورت دارد.

سامان احتشامی نوازنده و آهنگساز درباره طراحی و خلق شخصیت‌های مناسب جهت آموزش‌های مدیریت پسماند و محیط زیست به سوره سینما گفت : حدود ۲۵ سال پیش در ساخت موزیک «هرگز نشه فراموش، لامپ اضافی خاموش» نقش داشتم. با گذشت سالیان زیاد از ساخت آن، همچنان همه این ملودی را زمزمه می‌کنند و یاد بابابرقی می افتند و یادآوری می شود که برق کمتر استفاده شود.

وی افزود: چقدر خوب است که کاراکتری مثل بابابرقی برای پسماندها هم ساخته شده و‌ موزیکی هم ساخته شود که ملکه ذهن همگان شده و با آن زمزمه کنند تا از تولید هرچه کمتر پسماندها جلوگیری کنیم.

احتشامی ادامه داد: چقدر خوب است که کاراکتر، تئاتر، نقاشی، کلام و شعری به وجود بیاید که به موضوع پسماندها بپردازد و در زمینه مدیریت پسماند اتفاق درستی افتاده و کمک کند تا فرهنگ سازی به وجود آید تا مردم بیشتر رعایت کنند.

این هنرمند ایرانی پیرامون ضرورت تولید و انتشار انیمیشن‌های مدیریت پسماند در سیما و شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: به نظر من تاکنون اثری که در ذهن مخاطب ماندگار شده باشد تولید نشده است؛ اما همه هنرها می توانند دست به دست هم دهند و چه در حوزه انیمیشن، تئاتر، موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی ایده خلاقانه ای داشته باشند که اثر یا اثراتی را بسازند که ترویج درست استفاده کردن از لوازم و وسایلی که خریداری و پس از آن دور انداخته می شود را آموزش دهد و کلمه پسماند جوری ملکه ذهن همگان شود که مردم ناخودآگاه از تولید آن جلوگیری کنند.

احتشامی درباره نقش و جایگاه مدیریت پسماندها در توسعه پایدار و حفظ محیط زیست نیز عنوان کرد: مدیریت پسماندها مانند مدیریت قلب یک موجود زنده است که پمپاژ می کند، قدرت دارد، تغذیه می کند و خون را به تمام سلول ها و مراکز بدن انسان ها می رساند و اگر کوچکترین مویرگی گرفتگی داشته باشد درست خون به بدن انسان نمی رسد و انسان تلف شده و می‌میرد.

وی با اشاره به اینکه چقدر خوب است که این مدیریت در تمام جهان وجود داشته باشد، ادامه داد: باید تلاش کرد بقایای آن چیزی که ما از آن استفاده یا سواستفاده می کنیم زودتر به طبیعت بازگردد و این چرخه طبیعت درست انجام شود. در نتیجه وجود یک مدیر لایق و مدیریت صحیح باعث این اتفاق خواهد شد.

وی درباره نقش و جایگاه کاهش پسماندها در فرایند مدیریت پسماندها نیز عنوان کرد: هرچه ما کمتر پسماند تولید کنیم، مدیریت استفاده از این پسماندها راحت تر شده و موجب می شود که راحت تر به سر منزل مقصود برسیم.

احتشامی در پایان درباره ضرورت آموزش مدیریت پسماند به کودکان و زنان خانه دار نیز گفت: در محیط منزل، ما تولید زباله های پلاستیکی می کنیم و می دانیم که بازگشت زباله به طبیعت فرایند نفتی دارد و قرار است دوباره به محیط بازگردد و این عمل کاری سخت بوده و طول عمر بسیار زیادی دارد.

این فعال محیط زیست اضافه کرد: چه خوب است زمانی که از مایحتاج خود استفاده می کنیم، ظروف را از هم تفکیک کرده و زباله هایی که دیرتر به محیط زیست باز می گردند را جدا کنیم و در یک ظرف دیگری قرار دهیم.

وی افزود: چه بهتر که این آموزش در منازل به وسیله کاراکتر و برنامه های آموزشی انجام گیرد و این پسماندها زودتر به طبیعت بازگشته و از این طریق به محیط زیست و طبیعت کمک کنیم.

مجموعه انیمیشن «کاپی دوست زمین» در حال حاضر مراحل اولیه ساخت و تولید خود را سپری می‌کند و قرار است از نیمه زمستان سال جاری از سیما و شبکه های اجتماعی پخش شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>