سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۸:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب
رضایت از حضور در پروژه سینمایی «اسب‌ها همچنان می‌تازند»/

راد: ممیزی سلیقه‌ای در سال‌های اخیر به ضرر کیفیت فیلمنامه‌ها بوده‌ است

139004

سعید راد محدود بودن فضای نگارش فیلمنامه و کمبود بودجه در بخش خصوصی را از دلایل افت کیفیتی آثار سینمایی در سال‌های اخیر دانست.

سعید راد محدود بودن فضای نگارش فیلمنامه و کمبود بودجه در بخش خصوصی را از دلایل افت کیفیتی آثار سینمایی در سال‌های اخیر دانست.

سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما که در حال حاضر مشغول بازی در فیلم‌سینمایی «اسب‌ها همچنان می‌تازند»  به کارگردانی حسن نجفی  است درباره حال هوای این فیلم و دلایل حضورش به سوره سینما گفت: یکی از ضعف‌های بزرگ سینمای ایران در سال‌های اخیر کمبود فیلمنامه قوی و مناسب بوده است، که دلایل مختلفی دارد و محدود بودن فضای نگارش و ممیزی سلیقه‌ای در این قضیه تاثیرزیادی داشته است.

بازیگر فیلم سینمایی «دوئل» ادامه داد: فیلمنامه «اسب‌ها همچنان می‌تازند» فضایی متفاوت نسبت به فیلمنامه‌هایی که در این مدت خوانده بودم داشت. یک فیلم ضد قهرمان که در فضای شهری و ملتهب روایت می‌شود و تفکر جدیدی دارد. نقشی که من آن را بازی می‌کنم برایم جذاب است و تصور می‌کنم فضای خوبی برای بازی به بازیگر می‌دهد. امیدوارم این نقش برای مخاطبان هم جذاب باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «گیرنده» افزود: مشکلی که گاهی مانع رسیدن به کیفیت مطلوب در آثار بخش خصوصی می‌شود، کمبود بودجه و نبود فراغ بال برای تولید یک فیلم سینمایی است. که البته این قضیه در بخش خصوصی و سینمایی مستقل اجتناب ناپذیر است. همچنین از وقتی که سینما به لحاظ تکنیکی دیجیتالی شده برخی از فیلمسازان تصور می‌کنند فیلم را ویدئویی می‌سازند بعد برای اکران سینما آن را تبدیل می‌کنند، غافل از اینکه مدیوم سینما مقتضیات خاص خود را می‌طلبد و باید در کوچکترین موارد تکنیک و فهم سینمایی لحاظ شود.

سعید راد سال ۹۱ در فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا به ایفای نقش پرداخت که هم اکنون این فیلم با طی مراحل فنی آماده نمایش خواهد شد و احتمالا اولین نمایش آن در سی و دومین جشنواره فیلم فجر است.