سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۳ ق.ظ چاپ مطلب
فروش 2 میلیارد و 800 میلیون تومانی سینما آزادی/

سعیدی‌پور: آنچه در چنته سینمای امسال بود، خرج شد

Saeedi-Poor

مدیر سینما آزادی نیمه نخست سال را دوره‌ای خوب برای گیشه سینما ارزیابی کرد، اما تکرار این موفقیت را برای ادامه سال بعید دانست.

مدیر سینما آزادی نیمه نخست سال را دوره‌ای خوب برای گیشه سینما ارزیابی کرد، اما تکرار این موفقیت را برای ادامه سال بعید دانست.

رضا سعیدی‌پور به سوره سینما گفت: هر چه فیلم خوب داشتیم در شش ماه گذشته اکران کردیم و کمتر تهیه کننده‌ای نوبت اکران ادامه سال را می پسندد. هم جشنواره فیلم فجر در این بازه زمانی قرار دارد و هم ماههای محرم و صفر را در پیش داریم، به همین دلیل ماه‌های آینده را به خوبی آنچه که گذشت برای سینما پیش بینی نمی کنم.

وی افزود: فیلمی مثل «دربند» پتانسیل بالایی برای فروش دارد، اما مردم در گیرودار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هستند و شاید در میان این دغدغه ها تماشای این فیلم گم شود. باید دید تبلیغات تلویزیونی و تیزر چقدر می تواند به فیلم کمک کند. تعرفه ها کمرشکن شده و برای نصب یک بیلبورد در سطح شهر باید بخش قابل توجهی از فروش فیلم را هزینه کرد.

مدیر سینما آزادی ادامه داد: در تمام سال‌ها سینما آزادی در نیمه اول سال از فروش خوبی بهره مند شد و تنها سال ۹۱ بود که به سبب برخی مشکلات نتوانستیم آنطور که باید موفق باشیم. در سال ۹۲ اما به فروش دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کردیم که به نسبت سال گذشته آمار راضی کننده ای است.

سعیدی پور درباره فیلم های در آستانه اکران توضیح داد: ما سرگروهی «دربند» را در اختیار داریم و در مورد سایر فیلم ها باید منتظر تصمیم شورای صنفی نمایش باشیم. باید ببینیم بقیه فیلم‌ها کف فروش خود را از دست می‌دهند یا خیر. برای مثال اگر فروش «جا ب جا» افت کند، ما می‌توانیم «کلاس هنرپیشگی» را جایگزین کنیم.