سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب
تریلر عاشقانه مؤتمن یک ماه دیگر کلید می‌خورد/

شوخی است «گذشته» را نماینده ایران در اسکار بدانیم

Motamen-2

فرزاد مؤتمن با اشاره به اطمینان از موفقیت فیلم جدیدش تأکید کرد «گذشته» محصول فرانسه است و نمی‌تواند نماینده ایران در اسکار باشد.

فرزاد مؤتمن با اشاره به اطمینان از موفقیت فیلم جدیدش تأکید کرد «گذشته» محصول فرانسه است و نمی‌تواند نماینده ایران در اسکار باشد.

فرزاد مؤتمن درباره پروژه جدیدش «سایه روشن» به سوره سینما گفت: «سایه روشن» از آن دست فیلم‌هایی است که به شدت دوستشان دارم. یک تریلر عاشقانه و روانکاوانه است. می‌توانم با اطمینان بگویم که فیلم بسیار موفقی خواهد شد و وحشتناک دیده می‌شود از این بابت یقین دارم. «سایه روشن» همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از رقابت «سایه‌روشن» در جشنواره امسال فجر که احتمال حضور بسیاری از کارگردانان صاحب‌سبک در آن وجود دارد گفت: همیشه فیلم‌هایم را به جشنواره ارائه کرده‌ام و فیلم‌هایم در این جشنواره به نمایش درآمده ولی هیچوقت صرفا برای جشنواره فیلم نساخته‌ام. فیلم می‌سازم تا مخاطب را راضی کنم. در این میان گاهی مخاطب فیلم‌هایم خاص‌‌تر است مثل مخاطبان فیلم «شب‌های روشن» و گاهی مخاطب عام را راضی می‌کنم مثل فیلم «پوپک و مش ماشالله».

این کارگردان ادامه داد: خیلی اهل رقابت و تلاش برای جایزه گرفتن نیستم. با کسی دست و پنجه نرم نمی‌کنم و اساسا سینما را رقابتی نمی‌بینم . به این جمله ورنر هرتسوگ بسیار عقیده دارم که می‌گفت: جایزه مال اسب‌هاست و من مسلما جز اسب‌ها نیستم. در جشنواره فجر شرکت می‌کنم چون فیلمم در آنجا رونمایی و دیده می‌شود.

مؤتمن درباره آغاز زمزمه‌های معرفی نماینده ایران به اسکار و شایستگی فیلم «گذشته» در این زمینه گفت: فکر نمی‌کنم فیلم خوبی امسال برای معرفی به اسکار داشته باشیم. ضمن اینکه قرار نیست هر سال به زور فیلمی را به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی کنیم. «گذشته» فیلمی فرانسوی است چون با سرمایه فرانسوی‌ها ساخته شده، شوخی است اگر این فیلم را نماینده ایران بدانیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>