سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۹:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب
انتخاب نماینده ایران در اسکار/

محمدی: نفس حضور در اسکار مهم است/«مهمان داریم» پایان مهرماه آماده نمایش می‌شود

manoochehr-mohamadi-2

منوچهر محمدی تشکیل یک کمیته حرفه‌ای برای معرفی بهترین فیلم به اسکار را جدی‌ترین و مهمترین قدم برای موفقیت‌های بعدی دانست.

منوچهر محمدی تشکیل یک کمیته حرفه‌ای برای معرفی بهترین فیلم به اسکار را جدی‌ترین و مهمترین قدم برای موفقیت‌های بعدی دانست.

محمدی با اشاره به اهمیت معرفی بهترین فیلم به اسکار به سوره سینما گفت: ترجیح می‌دهم به جای اینکه اسم فیلمی را ببرم امیدوار باشم که در شرایط جدید کمیته‌ای حرفه‌ای برای تشخیص بهترین فیلم به عنوان نماینده ایران در اسکار تشکیل شود. کمیته‌ای که بتواند با بی‌طرفی کامل و با در نظر گرفتن همه جوانب فیلمی که بیشترین شانس برای قرار گرفتن در فهرست پنج فیلم نهایی نامزد اسکار را داشته باشد را به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی کند.

وی افزود: در سالهای گذشته پاره‌ای وقت‌ها تصمیم درست برای معرفی بهترین فیلم به اسکار گرفته‌ایم و گاهی اوقات از روی ناچاری فیلمی را انتخاب کرده‌ایم که چندان با واقعیت‌های حرفه‌ای این امر مطابقت نداشته است. طبیعتا هر فیلمی از ایران به اسکار معرفی شود باعث خوشحالی همه سینماگران است.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: فیلم منتخب باید برخی مقرراتی که جزء لاینفک اسکار است را داشته باشد. از جمله اینکه حتما در کشور سازنده اکران شده باشد، در جوامع مختلف افتخارات متعدد کسب کرده باشد، پخش‌کننده قوی داشته باشد و در حد استانداردهای تعریف شده عمل کرده باشد. طبیعی است فیلمی که چنین فاکتورهایی را داشته باشد شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت.

تهیه‌کننده «طلا و مس» گفت: فیلمی که نماینده ایران در اسکار است قطعا باید معرف هویت، فرهنگ و ارزش‌های ایرانی باشد. اگر مجموعه این نکات مد نظر دوستان کمیته انتخاب قرار بگیرد می‌توانیم امیدوار باشیم نماینده ایران در اسکار حداقل مورد توجه قرار خواهد گرفت.

محمدی درباره اینکه اساسا هر سال باید فیلمی به اسکار معرفی کنیم توضیح داد: از این جهت سینما و مراسم‌ ورزشی به هم شبیه هستند. به طور مثال شاید ما به بردن در مسابقات جام جهانی نتوانیم امیدوار باشیم اما برای حضور در این جام تلاش می‌کنیم و نفس حضور در جام جهانی برایمان بسیار با ارزش است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افکار عمومی دنیا از ایران چهره خوبی در ذهن ندارد انتخاب یک نماینده شایسته که معرف هویت ایرانی در دنیا باشد می‌تواند بخشی از افکار عمومی را با خود همراه کند و تصویر قبلی را از بین ببرد. بنابراین نفس حضور در اسکار قابل اهمیت است و برای این امر باید بهترین کمیته را از متخصص‌ترین افراد تشکیل دهیم تا بتوانیم به تمام تأثیرات مثبت بعد از آن امیدوار باشیم.

محمدی درباره آماده نمایش شدن فیلم سینمایی «مهمان داریم» گفت: امیدواریم که تا پایان مهرماه تمام مراحل فنی فیلم را طی کنیم و بعد از آن فیلم آماده نمایش شود.

در «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، پرویز پرستویی، آهو خردمند، سهیلا گلستانی، بهروز شعیبی، معصومه قاسمی‌پور و … بازی می‌کنند. این فیلم محصول حوزه هنری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>