سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۸:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب
ساخت دکور شهرموشها تمام شد/

«گناهکاران» و «دربند» ضعف نیمه دوم سال را جبران می‌کنند

ali-sartipi

علی سرتیپی کیفیت فیلم‌ها و دور شدن سینما از سیاست را از دلایل موفقیت اکران نیمه اول سال ۹۲ دانست.

علی سرتیپی کیفیت فیلم‌ها و دور شدن سینما از سیاست را از دلایل موفقیت اکران نیمه اول سال ۹۲ دانست.

سرتیپی درباره اکران سینما در نیمه اول سال ۹۲ و پیش‌بینی‌اش از نیمه دوم سال به سوره سینما گفت: نیمه اول سال ۹۲ به دلیل قوت فیلم‌های اکران شده و البته اینکه سینما گرفتار مسائل سیاسی نشد با یک اکران موفق و خوب به پایان رسید.

این تهیه‌کننده گفت: در این شش ماه هفت فیلم میلیاردی داشتیم و این رقم تا به حال کم‌سابقه بوده. در این موفقیت از خود فیلم‌ها به عنوان عامل اصلی می‌توان نام برد. فضای اجتماعی و شرایط سیاسی هم در این موفقیت بی تأثیر نبود. با تمام این حرف‌ها باز از آنچه که ایده‌آل است فاصله داریم. برای رسیدن به شرایط ایده‌آل ساخت سالن مناسب همچنان حلقه مفقوده است. سینما از ارزان‌ترین تفریح‌های مردم است. مخاطب برای انتخاب این تفریح از بین تمام رقبایی که سینما دارد، قطعا به سالنی احتیاج دارد که بتواند در آن احساس آرامش کند اما همچنان فیلم خوب اولین و اصلی‌ترین دلیل آشتی مردم و ارتباطشان با سینماست.

تهیه‌کننده «ورود آقایان ممنوع» گفت: قطعا نیمه دوم سال به لحاظ فروش از نیمه اول ضعیف‌تر است. فیلم‌هایی مثل «دربند»، «گناهکاران» و «جیب‌بر خیابان جنوبی» می‌توانند فروش موفقی داشته باشند و احتمال اینکه به فروش میلیاردی دست پیدا کنند زیاد است.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از تغییرات عمده سیاست‌گذاری دولت یازدهم در سینما  گفت: هنوز برای پیش‌بینی و قضاوت زود است اما امیدواریم شاهد تغییرات عمده باشیم، تغییراتی که بتوانند شگفتی ما را به همراه داشته باشند. امسال اولین جشنواره فیلم فجر دولت یازدهم را خواهیم داشت. حضور فیلمسازانی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا، احمدرضا درویش، رضا میرکریم، فریدون جیرانی، علیرضا رییسیان، کیومرث پوراحمد کمال تبریزی و مرضیه برومند کیفیت درخشانی به جشنواره خواهد داد.

سرتیپی درباره «شهر موشها ۲» گفت: ساخت دکور تمام شده و طبق برنامه‌ریزی ۵ مهرماه فیلم را کلید می‌زنیم.

فیلم سینمایی «شهرموشها۲ » را مرضیه برومند کارگردانی می‌کند. طبق گفته‌ها اولین نمایش این فیلم در جشنواره  فجر امسال خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>