سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب
در اختتامیه جشنواره «استاپ موشن خانگی» مطرح شد:

انیمیشن سازهای آینده از دل این جشنواره‌ها می‌آیند/ استقبال خوب داخلی و بین‌المللی

stop-motion-ekhtetam

حجت‌الله ناظری دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی پویانمایی «استاپ موشن خانگی» گفت: هدف از این گونه جشنواره‌ها این است که کودکان و نوجوانان، خودشان تولیدکننده محتوا شوند.

به گزارش سوره سینما، نخستین جشنواره بین المللی پویانمایی استاپ موشن خانگی ، بعد از ظهر جمعه ۲۲ اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری با معرفی و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم که با اجرای شهرام شکیبا برگزار شد، حجت‌الله ناظری دبیر جشنواره به تشریح مراحل برگزاری این مسابقه بزرگ پویانمایی پرداخت و در توضیح ضرورت برگزاری چنین جشنواره هایی گفت: با شیوع کرونا، فرهنگ کرونایی بر دنیا حاکم شد ، تا قبل از آن ، خانواده ها می پرسیدند که از چه سنی می توانند برای فرزندانشان تبلت و گوشی بگیرند اما بعد از آن می پرسند که چه مدل گوشی‌ای می توانند برای فرزندانشان بگیرند و طبیعی است که در این شرایط، نیاز به محتوایی بود که برای کودکان ، نوجوانان وجوانان سرگرم کننده و جذاب باشد ، ما در این فضا، به سراغ استاپ موشن رفتیم که ساخت ساده ای دارد و کودکان و نوجوانان می توانند به راحتی تکنیک های آن را یاد بگیرند، خودشان محتوا تولید کنند و در فضای عمومی به اشتراک بگذارند و اکنون که بیش از ۱۷۰۰ اثر در جشنواره شرکت کرده است، می بینیم که درست فکر می‌کرده ایم.

وی در ادامه گفت: این یک حقیقت است که ما در استاپ موشن، از لحاظ تکنیکی از دنیا عقب هستیم اما از جهت محتوایی، کارهای نوجوانان کشورمان بسیار قابل توجه بود و ما اکنون با شناسایی این استعدادها، قصد داریم آنها را آموزش بدهیم تا در این زمینه به جایگاه خوبی برسیم .

وی افزود : با این هدف ، علاوه بر جوایز اعلام شده در فراخوان ، مبلغی را به برگزیدگان هدیه می دهیم که فیلم بعدی خودشان را بسازند، چرا که هدف از این گونه جشنواره ها این است که کودکان و نوجوانان، خودشان تولیدکننده محتوا شوند.

در این برنامه ، همچنین گفت و گویی با بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن پخش شد که در آن وی گفت: خیلی مهم است که ما در بین کودکان و نوجوانان کشورمان، کسانی را که علاقمند به تولید استاپ موشن هستند را شناسایی کرده و آنها را آموزش بدهیم و حتی اگر در یک دوره از جشنواره، از بین شرکت کنندگان، یک یا دو نفر تبدیل به  هنرمندانی شاخص شوند کفایت می کند چرا که در آینده می توانیم کارگردان های خوبی در زمینه انیمیشن داشته باشیم ، در حالی که ما در حال حاضر در بحث انیمیشن تعداد محدودی کارگردان باتجربه داریم.

امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری و از داوران جشنواره نیز در این مراسم با بیان اینکه در بحث داوری، دو حوزه فرم و محتوا مورد بررسی قرار گرفت گفت: در بررسی کارهای بخش نوجوان، واقعا شگفت زده شدیم و کارها واقعا خوب بود.

در این برنامه همچنین مرتضی خدمتکار مدیر کل دفتر تبلیغات و ترویج فعالیت‌های قرآن و عترت نیز با بیان اینکه استفاده از رسانه های جدید برای ارایه پیام های دبنی بسیار مهم است افزود: رسالت ما ترویج و تبلیغ دینی است و در این مورد، استفاده از بستر رسانه های جدید یک فرصت مناسب است و حضور ما در این جشنواره نیز به همین دلیل است .

بهنام بهادری مدیر هنری جشنواره نیز با تاکید بر اینکه، استقبال از جشنواره در داخل و در سطح بین المللی بسیار خوب و شگفت انگیز بود گفت: البته مهمترین موضوع برای پرورش استعدادهای این رشته، این است که چنین جشنواره هایی باید استمرار داشته باشد.

نخستین جشنواره پویانمایی «استاپ» موشن خانگی توسط حوزه هنری کودک و نوجوان با مشارکت معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه سپهر سوره هنر ، در چهار بخش اصلی (قرآن و سبک زندگی اسلامی)، ویژه (مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی)، آزاد و بین‌الملل برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>