سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۹:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب
کامران قدکچیان:

باید فکری به حال شبکه نمایش خانگی کرد

kamran-ghadakchian

کارگردان فیلم سینمایی «آواز تهران» از ضعف توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی انتقاد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «آواز تهران» از ضعف توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی انتقاد کرد.

قدکچیان به سوره سینما گفت: مدتی پیش توزیع فیلم سینمایی «پس کوچه های شمرون» در شبکه نمایش خانگی انجام شد و استقبال مردم هم راضی کننده بود، اما می شد بسیار مطلوب تر باشد اگر موانع موجود را بر می داشتیم. به طور کلی سیستم توزیع فیلم های سینمایی در شبکه نمایش خانگی به خاطر مسئله قاچاق و همچنین پخش های بدون اجازه شبکه های ماهواره ای چندان رضایت بخش نیست. مردم هم نمی دانم چرا به تماشای فیلم با کیفیت نازل روی سی دی های غیرمجاز تن می دهد و به هر حال باید فکری به حال این مشکل کرد.

وی با اشاره به اینکه ترجیح می دهد تا شروع کار رسمی مدیران جدید و ارزیابی موقعیت سینما در آینده نزدیک پروژه ای را شروع نکند، افزود: مشکل توزیع در شبکه نمایش خانگی تنها یکی از معضلات سینمای امروز ماست. خیلی از امور در سینما به شکل اسمی شروع شده و برای دریافت بازخورد صحیح باید صبر کرد تا عملکرد رسمی آن مشخص شود. به همین دلیل بعد از «پس کوچه های شمرون» دیگر کاری را شروع نکرده ام.

این کارگردان افزود: مدیریت سینما باید یک نگاه همه جانبه داشته باشد. برای مثال من از تدوین کارم را شروع کردم و کارنامه حرفه ای ام در بخش تدوین شاید به اندازه کارگردانی سنگین باشد، اما معمولا تدوین فیلم های خودم را به شخصی دیگر می سپارم تا یک نگاه سوم هم وجود داشته باشد. وجود یک نگاه سوم در هر اتفاقی لازم است.

کامران قدکچیان فیلم های بسیاری از جمله «سیزده گربه روی شیروانی»، «ازدواج صورتی» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>