سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۲ ب.ظ چاپ مطلب
سریالی درباره سبک زندگی و مقاومت زنان ایرانی/

افشار بهترین‌های سینما و تئاتر را با «کیمیا» همراه می‌کند/ مجموعه ۱۰۰ قسمتی در راه

javad-afshar

جواد افشار کارگردان سریال ۱۰۰ قسمتی «کیمیا» با اشاره به ادامه انتخاب بازیگران و ساخت دکور از کلید خوردن این مجموعه در اوایل پاییز خبر داد.

جواد افشار کارگردان سریال ۱۰۰ قسمتی «کیمیا» با اشاره به ادامه انتخاب بازیگران و ساخت دکور از کلید خوردن این مجموعه در اوایل پاییز خبر داد.

افشار کارگردان مجموعه تلویزیونی «کیمیا» درباره آخرین خبرها از این سریال به سوره سینما گفت: در حال حاضر مشغول انتخاب بازیگران هستیم. عوامل پشت دوربین را تقریبا انتخاب کرده‌ایم. کمتر از ۴۰ درصد از این سریال در یک لوکیشن اصلی اتفاق می‌افتد که در حال ساخت آن هستیم. این لوکیشن در واقع یک خیابان با چندین کوچه است که البته باید سالهای ۵۷ را برای ما تداعی کند. تم اصلی این سریال سبک زندگی ایرانی و مقاومت زنان در تاریخ ایران است. سعی می‌کنیم اوایل پاییز سریال را کلید بزنیم. در انتخاب بازیگران این سریال قصد داریم به ترکیبی از بهترین‌های تئاتر و سینما برسیم و سعی می‌کنیم توجه ویژه به بازیگران جوان و با استعداد تئاتر داشته باشیم.

وی درباره ۱۰۰ قسمتی بودن این مجموعه توضیح داد: تلویزیون ما می‌تواند در اندازه‌های بزرگتر دست به تولید بزند اما معمولا از چنین ظرفیتی استفاده نمی‌کند. سریال ۱۰۰ قسمتی در این برهه از زمان به شدت نیاز جامعه است. در شرایطی که رسانه‌های تصویری خارج از کشور با سریالهای ۱۰۰ قسمتی و طولانی بخشی از مخاطبان ما را با خود همراه می‌کند تولید سریالهای طولانی در تلویزیون می‌تواند تلاشی برای مقابله با چنین اتفاقی باشد و مردم را با خود درگیر کند.

کارگردان «مادرانه» گفت: شاید تا به حال قصه‌ها ظرفیت تولید یک سریال طولانی‌مدت را به ما نداده. به هر حال هر قصه و درامی ظرفیت تبدیل شدن به یک سریال طولانی را ندارد که البته «کیمیا» ظرفیت بسیار زیادی در قسمت‌های خود دارد، ریتم خوب و کشش لازم در هر قسمت یکی از ویژگی‌های «کیمیا» است. برای «کیمیا» به خاطر قصه خوب و پرکششی که دارد حتی ۱۰۰ قسمت کم است و می‌توانست بیش از اینها هم ادامه پیدا کند.

این کارگردان گفت: در تولید «کیمیا» تیم‌های متعدد، ناظران کیفی، مدیران مطرح تلویزیون و عوامل متخصصی با ما همراه هستند که بار کیفی آنچه تولید خواهد شد به حضور این دوستان نیز وابسته است.

«کیمیا» قرار است رمضان سال آینده روی آنتن شبکه دوم سیما برود. تهیه‌کننده این سریال محمدرضا شفیعی و نویسنده مسعود بهبهانی‌نیا است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>