سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

دو جایزه برتر جشنواره تانزانیا برای انیمیشن «بنیامین»

benyamin

انیمیشن سینمایی «بنیامین» پس از انتخاب در جشنواره کووتو تانزانیا برنده دو جایزه اصلی این جشنواره شد.

به گزارش سوره سینما، انیمیشن سینمایی «بنیامین» پس از انتخاب در جشنواره کووتو تانزانیا برنده دو جایزه اصلی این جشنواره شد.

جشنواره بین المللی فیلم کووتو از ۲ تا ۱۶ آوریل (۱۳ تا ۱۶ فروردین) در دارالسلام پایتخت تانزانیا برگزار شد و اختتامیه آن روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد.

در اختتامیه این جشنواره که به دلیل شرایط کرونایی به صورت آنلاین برگزار شد، انیمیشن سینمایی «بنیامین» برنده بهترین فیلم داستانی و برنده بهترین کاراکتر انیمیشن شد.

در این جشنواره آثار دیگری از ایران چون «امین واکوان»، «پرواز ۶۵۵»، «کوبانگی»، «موزی که می خندد»، «تمرین»، «تندر»، «اینطرف آنطرف» و آثاری از کشورهای اسپانیا، فرانسه، هند، روسیه، نیجریه، آفریقای جنوبی، کانادا، مصر و دانمارک حضور داشتند.

انیمیشن سینمایی «بنیامین» که پخش بین المللی آن در اختیار گروه عماریار و شرکت فیلمارکت است، پیش از این نیز در جشنواره بین المللی فیلم زوما در کشور نیجریه پذیرفته شده و همچنین برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی کشور در سی و دومین جشنواره بین المللی  فیلم کودک و نوجوان اصفهان شده بود.

در خلاصه داستان «بنیامین» آمده است: «خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر…»

انیمیشن سینمایی «بنیامین» محصول موسسه پویانمایی «آینده‌نگار» به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی و کارگردانی محسن عنایتی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>