سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب
آرش زارع در گفت‌وگو با سوره سینما مطرح کرد:

اکران آنلاین «وقتی پروانه شدم» راضی‌کننده است/ لزوم رفتن به پلتفرم‌های شاخص‌تر

arash-zare

کارگردان فیلم «وقتی پروانه شدم» با اعلام رضایت از اکران آنلاین فیلمش ابراز امیدواری کرد فیلم‌های هنروتجربه در پلتفرم‌های شناخته شده تر اکران شوند.

آرش زارع کارگردان فیلم سینمایی «وقتی پروانه شدم» که هم‌اکنون در بخش ویژه هنروتجربه در سایت هاشور درحال اکران است در گفت‌وگو با سوره سینما درباره اکران آنلاین این فیلم گفت: هاشور پلتفرمی تقریبا ناشناخته است در حالی که هنروتجربه فیلم‌های خوبی برای نمایش دارد و به نظر من انتظار می‌رود این موسسه برای اکران آنلاین فیلم‌هایش با پلتفرمی شناخته‌تر همکاری کند تا این فیلم‌های ارزشمند بیشتر دیده شوند.

وی افزود: اینکه فیلم‌های هنروتجربه به اکران آنلاین می‌رسند اتفاق خوبی‌ست زیرا این مساله هم به دیده شدن فیلم کمک می‌کند و هم در فروش آن تاثیرگذار است. تنها نکته قابل توجه این است که اگر با پلتفرم مطرح‌تری قرارداد می‌بستند، موفقیت فیلم‌ها بیشتر می‌شد.

نویسنده فیلمنامه «بازگشت لوک خوش‌شانس» با اشاره به فضای تخصصی سایت هاشور عنوان کرد: سینمای هنروتجربه تخصصی‌تر است و فیلم‌های هنروتجربه‌ای سبک، ژانر، نوع روایت و… جدید دارند و اگر این فیلم‌ها در سینمای بدنه اکران نشوند، قابل درک است اما اکران آنلاین مانند پرده سینما نیست که مخاطبان تخصصی فیلم‌ها را ببینند. در اکران آنلاین مردم سرچ می‌کنند و امکان دیدن فیلم‌های بیشتری را دارند پس می توان با پلتفرم های پرمخاطب تر هم کار کرد.

این کارگردان درباره وضعیت فروش و اکران فیلم خود در هاشور اظهار کرد: از اکران فیلم خود راضی هستم، زمان خوبی نیز اکران آن شروع شد اما به نظرم در پلتفرم‌ شناخته شده‌تر، بهتر دیده می‌شد زیرا میزان جستجوی مردم در آن پلتفرم‌ها بیشتر است و در این میان ممکن است به فیلم‌های هنروتجربه هم بربخورند. همچنین دیدن پوستر این فیلم‌ها می‌تواند مخاطب را به دیدن فیلم جذب کند.‌

وی درباره خصوصیات فیلم تاکید کرد: «وقتی پروانه شدم» کلوزآپ زیادی ندارد، ما آن را در حالت لانگ‌شات روایت کرده و از چشم مخاطب فیلم را می بینیم و همین مساله باعث شد برنامه ما از ابتدا اکران این فیلم روی پرده عریض سینما باشد. مسلما چنین فیلمی روی صفحه موبایل و لپ تاپ آنطور که باید و شاید مخاطب را راضی نمی‌کند و ما نیز به هدف‌مان برای تاثیرگذاری بر بیننده نمی‌رسیم.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویروس کرونا مردم نتوانستند به سینما روند و اکران پرده‌ای فیلم اصلا راضی کننده نبود اما امکان اکران آنلاین آن ما را بیشتر راضی می‌کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>