سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«حیات در رگ‌های سرد» در شبکه مستند/ روایت زندگی اسرار آمیز خزندگان غرب ایران

hayat-dar-raghaye-sard

مستند «حیات در رگ‌های سرد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فتح‌الله امیری جمعه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۲ و شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ساعت ۹ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش سوره سینما، فیلم «حیات در رگ‌های سرد» به بررسی زندگی اسرار آمیز خزندگان غرب ایران به ویژه استان ایلام و رفتارهای منحصر به فرد آنها می‌پردازد.

صحنه شکار افعی دم عنکبوتی، از شگفت آورترین لحظات حیات وحش ایران، برای نخستین بار در این فیلم به نمایش در آمد. این فیلم که ساخت آن سه سال طول کشیده، محصول صدا و سیمای مرکز ایلام است که با حضور مستندسازانی چون فتح‌الله امیری و مهدی نورمحمدی، همواره  مستندهای فاخری در زمینه حیات وحش داشته است.

با اینکه از تاریخ ساخت این فیلم حدود هشت سال می گذرد، اما به  دلیل تصاویر بکری که در برابر دیدگان مخاطب می گذارد، هنوز هم مستندی  قابل اعتناست که با هر بار بازپخش از شبکه های سیما، نگاه مخاطبان را به خود معطوف می کند.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این مستند پژوهش منحصر به فرد آن است. امیری در طول ساخت این مستند همراهی دکتر بهزاد فتحی نیا را در کنار خود داشته و همین نکته باعث می شود ساده انگاری علمی در برخی تولیدات مستند حیات وحش ایرانی، در آثار او نمودی نداشته باشد .

این مستند تاکنون افتخارات فراوانی در جشنواره های داخلی و خارجی کسب  کرده که از آنها می توان به تندیس جشنواره ، نشان فیروزه ، دیپلم افتخار و جایزه بزرگ هشتمین جشنواره سینما حقیقت ۱۳۹۳ و جایزه بهترین تصویربرداری و صدابرداری از همین جشنواره، کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند از سی و دومین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۳، حضور در بخش مسابقه جشنواره «وایلد لایف» نیویورک سال ۲۰۱۵، برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم جشنواره رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه ترکیه اشاره کرد.

hayat-dar-raghaye-sard-poster


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>