سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

حمیدرضا جعفریان: حوزه هنری فیلم‌های متوسط را حمایت می‌کند

jafarian

حمیدرضا جعفریان در رادیو گفت‌وگو گفت: حوزه هنری ذیل طرح پیشنهادی خود به سراغ حمایت از فیلم‌هایی می‌رود که ممکن است در سال‌های آینده در صف اکران بمانند و شانس اکران نداشته باشند.

به گزارش سوره سینما، برنامه سینما معیار با موضوع بررسی طرح «حمایت از آثار سینمایی و راه‌اندازی زنجیره توزیع» در حوزه هنری، در ارتباط تلفنی با حمیدرضا جعفریان (رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

حمیدرضا جعفریان در مصاحبه تلفنی با برنامه «سینما معیار» با اشاره به ضرورت خروج سینما از رکود، گفت: عدم رونق سینما در شرایط امروز از سه عامل «ترس و نگرانی مردم از ابتلا به کرونا» و «کاهش تعداد پخش تیزرهای تلویزیونی» و «نگرانی صاحبان فیلم» ریشه می‌گیرد.

وی افزود: امیدواریم با شروع واکسیناسیون عمومی نگرانی‌های مردم از حضور در سالن‌های سینما برطرف شود.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به این که عوامل و سرمایه‌گذاران فیلم دغدغه‌ دیده شدنِ فیلم را دارند، اظهار داشت: حوزه هنری برای رونق بخشیدن به سینما با تکیه بر ظرفیت‌های درون‌سازمانی طرح «حمایت از آثار سینمایی و راه‌اندازی زنجیره توزیع» را تدوین کرده است.

وی با اشاره به این که حوزه هنری ۱۵۰ سالن سینما دارد، تصریح کرد: حوزه هنری مالکیت یک سامانه نمایش خانگی فیلم و سریال را در اختیار دارد.

جعفریان با بیان این که حوزه هنری در بخش روابط عمومی و تبلیغات خدمات متعددی را به سینماگران ارائه می‌دهد، عنوان کرد: ما قصد داریم با اجرای طرح «حمایت از آثار سینمایی و راه‌اندازی زنجیره توزیع» به طور یکپارچه حمایت‌ها و خدمات متعددی را به فیلم‌های سینمایی ارائه دهیم.

وی افزود: فیلم‌هایی که با سرمایه‌های اندک و متوسط تولید شده‌اند و انتظار رکوردشکنی در گیشه ندارند، در اولویت این طرح هستند.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری ادامه داد: حوزه هنری ذیل طرح پیشنهادی خود به سراغ حمایت از فیلم‌هایی می‌رود که ممکن است در سال‌های آینده در صف اکران بمانند و شانس اکران نداشته باشند.

وی تاکید داشت: ما قصد داریم در فضایی عادلانه و رقابتی از فیلم‌های مختلف حمایت کنیم و به سراغ یارانه‌های رانتی نمی‌رویم.

جعفریان توضیح داد: حوزه هنری سعی دارد با تامین سرمایه‌ی در گردش، محرک خوبی را برای فیلم‌ها فراهم کند و بازگشت سرمایه را از محل تماشا تامین کند و به دست صاحبان فیلم برساند.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در رادیو گفت‌وگو افزود: حوزه هنری فیلم‌های منتخب را در بخش‌های «روابط عمومی و تبلیغ» ، «پخش و توزیع» ، «اکران سینمایی و آنلاین» ، «نمایش خانگی» و «پخش بین‌الملل» حمایت می‌کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>