سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۵۵ ب.ظ چاپ مطلب

اکران، ورشکستگی و صفی که طویل می‌شود

Ekran-Cinema

با تداوم وضعیت عدم استقبال از اکران‌ها و مخالفت تهیه‌کنندگان از پخش آثار خود، به نظر می‌رسد با دادن پروانه ساخت، با مشکل طولانی شدن صف اکران مواجه خواهیم شد.

سوره سینما – ۲۵ خرداد روابط عمومی سازمان امور سینمایی در خبر اعلام کرد فیلم‌نامه‌های «معلم» به تهیه‌کنندگی حسن علیمردانی و کارگردانی رضا آقایی، «دشت سبز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی قوی‌تن، «بچه بچه» به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی و کارگردانی جابر رمضانی، «عموزادگان» به تهیه‌کنندگی ایرج تقی‌پور و کارگردانی دانش اقباشاوی، «رویا شهر» به تهیه‌کنندگی مصطفی مزرعتی حسن آبادی و کارگردانی محسن عنایتی نوش‌آبادی و «کوچه مروی» به تهیه‌کنندگی محمدعلی نجفی و کارگردانی محمدرضا عرب برای تولید مورد موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی قرار گرفته‌اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شد که بخشی از تهیه‌کنندگان از اکران آثار خود طفره رفته‌اند و جز سینمادارانی چون حوزه هنری، دیگران از گشایش سالن‌های خود خودداری می‌کردند. همین مسأله موجب گلایه‌های مبنی بر طولانی شدن صف اکران برای بسیاری از فیلم‌ها شده بود. البته این وضعیت زمانی حاد می‌شود که بدون فروش در گیشه و عدم بازگشت مالی فیلم‌های حاضر در اکران، می‌توان حدس زد چرخ اقتصادی سینما در سال آتی دچار خدشه می‌شود.

غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما و رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان نیز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است با وجود کرونا ، تولید با مشکلات بیشتر و هزینه بیشتر روبه‌رو شده است. وی گفته است «فیلم‌هایی از سال ۱۳۹۸ باقی مانده، فیلم‌های سال ۱۳۹۹ اضافه شده و فیلم‌های نیمه اول ۱۴۰۰ نیز اضافه خواهد شد و هنوز هیچ‌کدام اکران نشده است، بنابراین با یک انبوهی از فیلم مواجه هستیم که عملاً اکران نشده است و این خود جزء مصیبت‌هایی است که سینما درگیر آن شده است.»

حال مشخص نیست سازمان سینمایی برای شرایط شکل گرفته چه برنامه‌ای دارد. مشکلی که بی‌شک بدون برنامه به دولت بعد انتقال پیدا خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>