سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۳:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب
همراه با سینماگران در مرقد امام راحل/

ایوبی: سینمای ایران در خدمت دفاع مقدس است

635008346420687760

حجت‌الله ایوبی سینمای ایران را در خدمت ترویج باورها و ارزش‌های دفاع مقدس دانست.

حجت‌الله ایوبی سینمای ایران را در خدمت ترویج باورها و ارزش‌های دفاع مقدس دانست.

سوره سینما- ایوبی رئیس سازمان سینمایی که امروز یکشنبه ۳۱ شهریورماه همراه سینماگران به بهشت زهرا رفت در سخنانی کوتاه گفت: امروز روز خوبی بود و ما با مفهوم دفاع مقدس، ایثار و فداکاری از نزدیک عهد بستیم. از شهدا بیاموزیم که باید از خودمان بگذریم چرا که شهدا از خود گذشتند که نتیجه آن آرامش و اقتدار امروز شد. با این دیدگاه از اختلافات سلیقه‌ای در سینما عبور کنیم. خوشحالم که در هفته دفاع مقدس با جمعی از سینماگران به مزار شهدا آمدیم و با امام راحل تجدید میثاق کردیم و با آن ها عهد بستیم که در اختیار ارزش هایی باشیم که شهدا به دنبال آن بودند.

وی ادامه داد: امروز همه سینمای ایران در خدمت دفاع مقدس است. قبول ندارم که بخشی از سینمای ایران دفاع مقدس است بلکه همه سینما باید در اختیار آن باشد. بخشی از سینمای ایران باید به مفهوم ایثار، حماسه و شهادت بپردازد و بخشی به پیام معنوی ایثار و فداکاری که شهدا به دنبال آن بودند توجه کنند. با این برداشت همه سینمای ایران در خدمت دفاع مقدس خواهد بود. ما این مدت شاهد صحنه هایی بودیم که مدتی مردم از سینماگران ندیده بودند این موضوع پیام امیدوار کننده ای به همراه دارد. در حال حاضر امید در جامعه ما بیشتر شده است و سینماگران نیز باید بتوانند نمایانگر همین امید در جامعه باشند.

رئیس سازمان سینمایی درباره حمایت از ساخت فیلم‌های دفاع مقدس گفت: راس برنامه های ما تلاش برای ساخت فیلم های خوب در حوزه دفاع مقدس است. در همین ارتباط دیدارهایی با ارگان های مرتبط داشته‌ایم و آمادگی خود را به این دستگاه ها اعلام کرده ایم.

ایوبی درباره برنامه های خود در سازمان سینمایی گفت: نگرانی هایی درباره پروانه ها وجود دارد که ما در حال برطرف کردن آن ها هستیم. همچنین از مجوزهایی که به آثار سینمایی می دهیم دفاع خواهیم کرد. ما حمایت خود از فیلم و فیلمساز را به طور شفاف اعلام می کنیم. آقای احسانی در کنار مسئولیتی که بر عهده گرفته سرپرست معاونت فعالیت های سمعی بصری سازمان سینمایی است. دو معاونت در سازمان ادغام و شوراها کمتر می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>