سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب

پیام تسلیت مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پی درگذشت علی سلیمانی

zarei-soleimani

کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پیامی درگذشت علی سلیمانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

به گزارش سوره سینما، در متن پیام کورش زارعی آمده است:

«من مات علی حب آل محمد  صلی الله علیه و آله مات شهیدا

هر کس بمیرد و محبت آل محمد  صلی الله علیه و آله در دلش باشد، شهید است.

برادر عزیزم هنرمند با اخلاص، علی سلیمانی، بازیگر ، نویسنده و کارگردان متعهد و با اخلاق کشورمان در حین انجام وظیفه به سان مجاهدی در راه خدا دعوت حق را لبیک گفت و به محبوب پیوست.

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله می فرمایند: کسى که براى [کسب روزىِ] خانواده اش زحمت بکشد و در آن راه به سوی خدا پرواز کند مانند مجاهدِ در راه خداست.

علی سلیمان بازیگر ، نویسنده و کارگردانی توانمند، متعهد، بااخلاق، انقلابی و خوش ذوق و از همکاران و دوستان خوب ما در حوزه هنری سازمان تبلیغات  اسلامی بود.

از ویژگی های علی سلیمانی تدین و تعهد او به مذهب و انقلاب بود که تا آخرین لحظه دست از آرمان خود برنداشت. سرتاسر وجودش لبریز از محبت اهل بیت علیهم السلام بود. بارها تقاضا کرد که در سوریه و اجرای نمایش مذهبی با گروه ما همراه شود. وقتی میپرسیدم که در چه کاری میخواهی گروه را یاری کنی تو که زبان عربی بلد نیستی که بازی کنی، پاسخ می داد: من حاضرم جاروکش خدمتگزاران حضرت زینب سلام الله علیها باشم و صحنه شمارا جارو کنم و بقیه اش دیگرمهم نیست و قرار بود درسفرامسال شرایط حضور ایشان را فراهم کنیم و همسفر باشیم.

این مرد بزرگ در حین  فعالیت های هنری اش هنگامی که صدای اذان را می شنید کار را رها کرده و به نماز می ایستاد.علی سلیمانی باورهای دینی و مذهبیش خط قرمز های زندگیش بود و در این مورد با هیچ کسی روی در وایسی نداشت.

در فتنه ها و غوغاهای دشمنان، دست از آرمان ها و اعتقاداتش برنداشت و با صلابت و شجاعت، پای دین و انقلاب ماند و پیمان خود را نشکست.

اینجانب این ضایعه و رحلت شهادت گونه اش را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری و تمام علاقمندانش تسلیت عرض کرده و از خداوند برای بازماندگان  صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

علی جان روحت شاد و در بهشت برین با محمد و آل محمد علیهم السلام محشور باد.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>