سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

معرفی ۱۰۰ چهره تأثیرگذار رسانه‌ای و فرهنگی در مجله تایم

Time-Report

مجله تایم در راستای معرفی فعالان رسانه‌ای و فرهنگی، اسامی ۱۰۰ چهره تأثیرگذار در جهان را منتشر کرد.

به گزارش سوره سینما، مجله تایم به سنت هرساله خود، امسال هم اقدام به انتشار لیستی از ۱۰۰ چهره تأثیرگذار جهان کرد. چهره‌هایی که از دید این نشریه هر یک در سال گذشته موفق به کسب دستاوردهای قابل‌توجهی شده‌اند. به همین مناسبت نگاهی انداخته‌ایم به مهم‌ترین افراد، هنرمندان، چهره‌های رسانه‌ای و فرهنگی حاضر در این فهرست و خواهیم دید نویسندگان افتخاری مجله تایم چگونه به آن پرداخته است.

کنت برانا درباره کیت وینسلت (بازیگر) نوشت: اولین‌بار او را در سن ١٧ سالگی دیدم درحالی‌که تصور می‌کردم که ٢۵ ساله است، چرا که از کنترل و حضوری که در اتاق داشت متحیر شده بود. سه سال بعد، کیت وینسلت را در نقش اوفلیا برای فیلم هملت انتخاب کرده و توانست تصویر تمام عیاری از دنیای شکسپیر را ترسیم کند. بازی او در سریال «کابوس ایست تاون» نیز نقش‌آفرینی شگفت انگیزی داشت.

kate-winslet

انگ لی در وصف کلویی ژائو (کارگردان) اظهار داشت: این کارگردان توجه دنیا را با فیلم «سوارکار» به خود جلب کرد و با «سرزمین آواره‌ها» موفق به کسب جایزه اسکار و به‌عنوان اولین زن آسیایی برنده شد. کلویی ژائو همانند عشایری در سرزمین غریب و شورشی ماجراجو بدون وطن است به همین دلیل می‌تواند با فرهنگ و آداب رسوم کاراکترهایش ناآشنا بوده و آنها را با ظرافت و عمق احساسی به نمایش بگذارد.

Chloé-Zhao

استیسی آبرامز نیز در خصوص اِن کی جمسین بیان کرد: این نویسنده با نگرش بدیع به نگاه «ما علیه آنان» خوانندگان کتابش را مجاب کرد تا تجربیات شخصی‌شان را در فضایی که او خلق کرده است، بیاورند. لازم به ذکر است اِن کی جمسین نیز برنده جایزه مک آرتور شده است.

در ادامه جیمی لی کرتیس درباره اسکارلت جوهانسون عنوان کرد: این بازیگر در فیلم اخیر خود «بیوه سیاه» در گرفتن انتقام خود از مردان قدرتمندی که زنان را به بازیچه گرفته‌اند شجاعانه عمل کرده است و شکایت او از دیزنی به علت عدم پایبندی به قرارداد، نشان‌دهنده سلحشوری او در دنیای واقعی بود.

Scarlett-Johansson

تسا تامپسون استیو یوون را بازیگری با ظرفیت در زمینه عطوفت و ترحم و اهمیت‌دادن به خلق معرفی کرد و گفت: این بازیگر همه این صفات را در فیلم‌هایش به نمایش می‌گذارد و چه‌بسا در فیلم «میناری» کاملاً شاهد این موضوع هستیم.

دیوید آجای نیز توجه ویژه‌ای به بندیکت ساووی، از افراد پیشرو در زمینه بازگشت آثار هنری آفریقایی و آسیایی به کشورهای مبدأ داشته است و اذعان کرد: گزارشی که به دستور مکرون (رئیس جمهور فرانسه) توسط بندیکت تهیه شد، مبارزه‌ای علیه سنت خشونت استعمارگران غرب است و قدم بزرگی در راستای بازگشت آثار هنری و تاریخی آفریقا و آسیا به کشورهای مبدأ محسوب می‌شود چرا که در زمینه بازسازی خاطرات ازدست‌رفته آن ملت‌ها است. ناگفته نماند آلمان نیز همانند فرانسه به دنبال بازگرداندن آثار است.

کریستیانا فیگرز درباره فرانس تیمرمن، معاونت کمیسیون اروپا می‌نویسد: او کسی است که متوجه بحران «گرمایش کره زمین» است و می‌داند که بشر دیگر نمی‌تواند انتظار به خوشبختی رسیدن روی کره زمین را داشته باشد. ایشان لایحه کاهش آلوده کردن جَو توسط گازهای گلخانه‌ای تا ۵۵% را تصویب کرد که قدمی مهم در راستای دنیای بدون تولید کربن (توسط بشر) تا ۲۰۵۰ شود.

گون کار در وصف بِن کرامپ، وکیل سیاه‌پوستان کشته شده توسط پلیس گفت: وی شجاعانه به یاری مظلومانی که توسط پلیس کشته شده‌اند، شتافت. اَل شارپتون او را دادستان کل سیاه‌پوستان آمریکا خطاب کرد. گفتنی است وی وکیل بریانا تیلور و جورج فلوید و… نیز بوده است که با گرفتن رأی حبس قاتل جورج، فصل جدیدی را در تاریخ باز کرد.

در ادامه سث میرز، جیسون سودکیس را شایسته همه تعریف و تمجیدها در سال امسال می‌داند و افزود: سریال «تد لاسو» نه‌تنها بابت حضور این بازیگر موردتوجه قرار گرفت بلکه از نظر زمان پخش نیز حائز اهمیت بوده است چرا که لذت دوباره دور هم جمع‌شدن را به ارمغان می‌آورد. این سریال تلفیقی از ریتم سیت کام‌های سنتی و احساسان فیلم‌های ورزشی است.

Jason-Sudeikis

همچنین بردلی کوپر درباره بازیگری عمر سای معتقد است: در اولین ملاقاتم او را بازیگری پرانرژی دیدم و شیفته لبخند مسری‌اش شدم. بعد از دیدن نقش‌آفرینی عمر سای در فیلم «دست‌نیافتنی‌ها» به‌شدت منتظر هم‌بازی شدن با او بودم. درحالی‌که امسال نیز شاهد بازی عالی این بازیگر در سریال «لوپن» بودیم.

Omar-Sy

رایان کوگلر در خصوص دنیل کالویا معتقد است: زمانی که شاکا کینگ او را برای ایفای نقش رهبر حزب بلک پنتر، فرد همپتون انتخاب کرد، می‌دانستم که او باید با خانواده همپتون ملاقات کرده و اعتماد آنان را برای بازی در فیلم «یهودا و مسیح سیاه» جلب کند.

Daniel-Kaluuya

ثلما گلدن تریسی الیس راس را بازیگری علاقه‌مند به مشترکات فرهنگی و تمامی مزیت‌های مهم زندگی می‌داند و اظهار داشت: در طول این سالیان متوجه احساسات عمیق و گرمایی که او در نقش‌هایش اعمال می‌کند، شده‌ام.

استیون یون، در وصف یون یو-جونگ خاطرنشان کرد: راحت نیست از شخصی که شیفته بازی او هستم، چیزی بگویم. بخشی از شیفتگی‌ام به دلیل آن است که او به دنبال شناخته شدن به‌عنوان سلبریتی نیست و به انسان بودن می‌اندیشد. اولین‌بار که یون یوو جونگ را دیدم، جذب اعتماد به نفسش شدم و خوشحالم که جهان پس از گرفتن اسکار با او بیشتر آشنا شد.

Youn-Yuh-jung

همچنین تیفانی هدیش، جیدا پینکت اسمیت، بازیگر را این‌گونه وصف کرد: برنامه اختصاصی فیس‌بوک «میز قرمز گفتگو» نمایش تمام عیاری از توانایی‌های جیدا در ارتباط گرفتن با مردم است در این برنامه او با مادرش و فرزند خودش به سراغ مسائل روزمره رفته و با دعوت کردن از مهمان‌های خوب دریچه‌ای به جنبه‌های ناشناخته آنان می‌زند.

فیل نیت بنیان‌گذار نایک نیز در خصوص تیم کوک، مدیرعامل اپل معتقد است: زمانی که برای اولین‌بار در سال ٢٠٠۵ با تیم کوک صحبت کردیم، امید داشتیم که یک تصمیم‌گیرنده عالی به تیممان اضافه کنیم که پس از مدتی ثابت شد که او قضاوت محشری دارد و می‌تواند تفکرات تاکتیکی و استراتژیکی مناسبی داشته باشد. وی پس از مرگ استیو جابز خلأ مدیریت را به بهترین نحو پرکرده و سهام اپل در ده سال هزار درصد رشد و به با ارزشترین کمپانی جهان تبدیل شد.

Tim-Cook

مجله تایم در این شماره به چهره‌ها و افراد دیگری هم پرداخته که شاهزاده هری و مگان مرکل، راجر کاکس (وکیل محیط‌زیست)، فیلیس امیدو (حامی محیط‌زیست) ، مارک برادفورد (نقاش لیبرال) ، جسیکا بی هریس (آشپز تلویزیونی)، براون ینگ (کمدین) ، لیز چینی (نماینده کنگره) ، جو بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) ، دانلد ترامپ، نارندا مودی (نخست‌وزیر هند) ، نفتالی بنت (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) ، کاملاً هریس (معاون بایدن)، سیمون بایلز (ژیمناست)، مری بارا (مدیر شرکت جنرال موتورز) و تام بردی (برترین فوتبالیست تاریخ آمریکا) در میان آنها شناخته‌شده‌تر هستند. همچنین جالب است بدانید امسال سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان نیز در میان ۱۰۰ چهره تأثیرگذار جهان قرار گرفته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>