سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۲۲ ب.ظ چاپ مطلب

سیامک اطلسی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت + پیام‌های تسلیت

siamak-atlasi

سیامک اطلسی بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و دوبلور باسابقه و پیشکسوت سینما و تلویزیون بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش سوره سینما، شهراد بانکی دوبلور و از همکاران این هنرمند با تایید این خبر گفت: سیامک اطلسی صبح امروز ۴ مهرماه در بیمارستان فرمانیه در پی ابتلا به کرونا درگذشت.

سیامک اطلسی که متولد ۱۳۱۵ بود، از دهه ۴۰ کار خود را با گویندگی در انجمن گویندگان آغاز کرد و بعد به سینما رفت و از سال ۱۳۵۱ در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرده بود.

از جمله آثار او در سینما به «پرونده»، «شاید وقتی دیگر»، «آن سوی آتش»، «دو فیلم با یک بلیت»، «آقای بخشدار»، «همسر»، «روز واقعه»، «در کمال خونسردی»، «خط آتش»، «دلباخته»، «دختری به نام تندر»، «ملک سلیمان»، «گلوگاه»، «دلتنگی‌های عاشقانه» و«شین» می‌توان اشاره کرد.

وی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی نیز همچون «مادر»، «جنگجویان کوهستان»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «افسانه جومونگ» دوبلوری کرده بود.

برخی از سریال‌های او نیز «پدر سالار»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «شیخ بهایی»، «تعبیر وارونه یک رویا»، «معمای شاه»، «هشت و نیم دقیقه» و «مختارنامه» بود و همچنین نامش در لیست بازیگران سریال در حال ساخت «سلمان فارسی» دیده می‌شود.

سوره سینما درگذشت این هنرمند را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت مرکز سیمافیلم

در این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت زنده‌یاد سیامک اطلسی هنرمند پیشکسوت عرصه تلویزیون، سینما و دوبله کشورمان که در آثار ماندگار و خاطره‌سازی از جمله «مختارنامه» و «پدرسالار» خوش درخشید، موجب تاسف و تاثر عمیق جامعه هنری کشور شد. بار دیگر جامعه هنری عزادار عزیزی است که بر اثر ویروس منحوس کرونا جان به جان آفرین تقدیم کرد.

بی‌شک غم از دست دادن هنرمند محبوب، مردمی و بااخلاق، زنده‌یاد سیامک اطلسی موجب تأثر و اندوه عمیق مردم هنردوست است.

زنده‌یاد سیامک اطلسی از فعالان عرصه دوبله و بازیگری در کشور بود که زحمات زیادی در این عرصه کشید و در سریال‌های «مختارنامه»، «پدرسالار»، «شیخ بهایی»، «تعبیر وارونه یک رویا»، «پهلوانان نمی‌میرند» و.‌‌.. به کاراکترهای متفاوتی جان بخشید.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند باسابقه، گرانقدر و باارزش را به خانواده ایشان، اهالی رسانه ملی و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

در این پیام آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

در کمال تاسف واندوه یکی دیگر از پیشکسوتان ارزشمند خود را از دست دادیم.

جناب سیامک اطلسی بازیگر توانا ،کارگردان و گوینده فیلم بر اثر ابتلا به کرونا از میان ما رفت و به جاودانگی پیوست.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران ، در گذشت این هنرمند فرهیخته را به خانواده محترم ایشان ، همکاران عزیز و انجمن گویندگان فیلم تسلیت عرض می‌نماید.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>