سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب

سیدجواد هاشمی: «شهر گربه‌ها» از اراده در نسل جدید حرف می‌زند

javad-hashemi

سیدجواد هاشمی با بیان اینکه بچه‌ها، تماشاگران مظلوم سینما هستند گفت: به هر حال بچه‌ها هرچقدر هم که تمایل به سینما رفتن داشته باشند در نهایت بزرگترها و خانواده‌ها هستند که باید آنها را به سینما ببرند.

به گزارش سوره سینما بهنقل از روابط عمومی  جشنواره، سیدجواد هاشمی کارگردان و تهیه‌کننده «شهر گربه‌ها» درباره شرکت در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و همچنین ساخت فیلم‌های فانتزی برای کودکان گفت: من فیلم‌هایم فانتزی هستند. احساس می‌کنم در حال حاضر کارهای فانتزی که چشم نواز باشد، گریم و لباس خوب و خوش رنگ و لعاب باشند در سینمای ما برای بچه‌ها کم است. من تلاش کردم تا این جای خالی را برای کودکان پر کنم.

او درباره داستان و محتوای فیلم جدیدش توضیح داد: «شهر گربه‌ها» تقریبا یک نقد نرم به وضعیت جامعه است و در عین حال یک نقدی به موضوع مهاجرت. من دوست دارم به بچه‌ها از همین سنین کودکی آموزش بدهم که فکر نکنند مهاجرت به این سبکی که متاسفانه باب شده، درست است. تلاش کردم تا این موضوع را بیان کنم که کسی جز همین بچه‌ها نمی‌تواند کاستی‌ها و نقص‌ها را برطرف کند و باید بمانند و این مشکلات را با اراده خودشان درست کنند.

این کارگردان و تهیه کننده سینما همچنین تصریح کرد: در کارهای قبلی مانند «پیشونی سفید» و «تورنادو» موضوعاتی مانند شجاعت، احترام و جسارت را برای بچه‌ها بیان کردم.

او درباره استفاده از بازیگران حرفه‌ای در کارهایش گفت: همیشه در فیلم‌هایم سعی کرده‌ام از بزرگسالانی استفاده کنم که تجربه کار کودک هم داشته‌اند. در این فیلم نیز از «علیرضا خمسه» استفاده کردیم که سابقه درخشانی در این حوزه دارد.

جواد هاشمی با بیان اینکه بچه‌ها، تماشاگران مظلوم سینما هستند، افزود: به هر حال بچه‌ها هرچقدر هم که تمایل به سینما رفتن داشته باشند در نهایت بزرگترها و خانواده‌ها هستند که باید آنها را به سینما ببرند. به همین دلیل من تلاش کردم در «شهر گربه‌ها» به قول قدیمی‌ها قاپ بزرگترها را هم یک جورایی بدزدم تا آنها هم با فیلم ارتباط بگیرند!

او اضافه کرد: فیلم‌های من فیلم‌های گران‌قیمتی هستند. یعنی فقط با پول گریم فیلم من می‌شود فیلم ساخت. قدر سینمای پر هزینه را هیچ‌کس نمی‌داند. من یقین دارم که اگر «شهر گربه‌ها» اکران شود یا در پلتفرم‌ها به نمایش درآید بدون شک بچه‌ها مثل «پیشونی سفید» از این فیلم هم استقبال خواهد کرد.

این بازیگر و چهره شناخته شده سینما بیان کرد: در حال حاضر ۳ فیلم دارم که آخرین آنها «شهر گربه‌ها»ی ۱ و ۲ است. خوشبختانه «شهر گربه‌ها»ی ۱ آماده شد و برای حضور در جشنواره اقدام کردیم. جالب است که بگویم «دونالد ترامپ» هم به صورت انیمیشن در فیلم من بازی می‌کند و جزو بازیگرها است!

هاشمی درباره شعار «سینما،سرزمین خیال» در جشنواره سی و چهارم نیز عنوان کرد: برای اولین بار است که من احساس می‌کنم شعار جشنواره خوب و دقیق انتخاب شده است. خیال یعنی ضمن اینکه بچه‌ها بفهمند چه اتفاقی افتاده است و ذهن خیال‌انگیز بچه‌ها فعال شود. اگر چنین فیلم‌‌هایی در یک جشنواره زیاد باشد، قطعا در کیفیت این رویداد اثر دارد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>