سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مسعود احمدیان: حرکت جشنواره کودکان و نوجوانان در مسیر توسعه عدالت فرهنگی است

masood-ahmadian

مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از سازندگان آثار هم‌سو با اهداف فرهنگی جشنواره که رضایت خود را بدون انتظارات اقتصادی، مبنی بر نمایش فیلم‌هایشان در پلتفرها و مراکز استان، اعلام کرده‌اند، تشکر کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان،مسعود احمدیان مدیر اجرایی جشنواره ،با اشاره به ویژگی‌های اجرایی این دوره جشنواره اظهار داشت: امسال داوران کودک و نوجوان (۶ تا ۱۶ سال) با ثبت درخواست خود در سامانه جشنواره، این امکان را دارند تا ضمن تماشای آثار در ۲ پلتفرم هاشور و فیلیمو، دیگر آثار راه‌یافته به مسابقه را با حضور در خانه جشنواره (تهران، سینما فرهنگ) و اصفهان (سینما ساحل و فلسطین) مورد ارزیابی قرار دهند.

او در ادامه به نمایش گسترده آثار جشنواره سی و چهارم در استان‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه عدالت فرهنگی، ۹ اثر سینمایی هم‌زمان در تهران، اصفهان و دیگر مراکز استان‌های داوطلب، نمایش داده خواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره در ادامه از سازندگان آثار هم‌سو با اهداف فرهنگی جشنواره (کوتاه داستانی، کوتاه پویانمایی، کروناروایت و بلند داستانی) که رضایت خود را بدون انتظارات اقتصادی، مبنی بر نمایش فیلم‌هایشان در پلتفرها و مراکز استان، اعلام کرده‌اند، تشکر کرد و گفت: امسال ۱۷ اثر در بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی، شامل ۹ اثر سینمایی و ۸ فیلم بلند داستانی انتخاب شده‌اند. در این زمینه باید متذکر شوم که هیئت محترم داوران بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی از بین ۸ اثر بلند داستانی فقط یک جایزه به کارگردان برترین فیلم اعطاء خواهند کرد. هم‌چنین از میان آثار پویانمایی و کوتاه داستانی ۲ جایزه به بهترین اثر اعطاء خواهد شد.

احمدیان اظهار داشت: بدیهی است هیئت هفت نفره داوران این دوره، دیگر جوایز مندرج در مقررات را هم‌سو با ارزش‌های فرهنگی و هنری به آثار سینمایی اعطاء خواهند کرد.

مدیر اجرایی جشنواره در پایان مجددا از تمامی تهیه‌کنندگان و کارگردانان فیلم‌هایی که با حضور خود در این دوره، به رونق فیلم‌های کودک و نوجوان کمک شایانی کردند و بدون چشم‌داشت مالی، اسباب امید و سرور را در میان فرزندان این آب و خاک فراهم نمودند، قدردانی کرد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>