سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب
بهروز نشان تهیه‌کننده «پسران دریا» عنوان کرد:

روزنه امید با شعار جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

behrooz-neshan

تهیه‌کننده «پسران دریا» گفت: با خیال‌پردازی در سینمای ایران فاصله داریم و زمان می‌برد که به آن دست پیدا کنیم اما همین که امسال شعار «سینما؛ سرزمین خیال» را داریم، یک روزنه امید است.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «بهروز نشان»  تهیه‌کننده «پسران دریا» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی، درباره ساخته شدن این فیلم توسط دو کارگردان، گفت: من کارهای قبلی حسین قاسمی‌جامی را دیده بودم و کارنامه افشین هاشمی هم کاملا مشخص است. وقتی توضیح دادند که چه‌طور قرار است کار را کارگردانی کنند بسیار به این اتفاق علاقه‌مند شدم. به نظرم کاری نبود که ریسک در آن وجود داشته باشد هرچند که من به ریسک در سینما اعتقادی ندارم.

او در خصوص سرمایه گذاری کار توضیح داد: ما این فیلم را با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساختیم. زمانی که تولید فیلم را شروع کردیم بحران کرونا را داشتیم و در شرایط سختی بودیم؛ اما از آن‌جایی که بخش فرهنگی و مدیران بنیاد از فیلمنامه خوششان آمده بود، ما را حمایت کردند.

نشان با اشاره به وضعیت سخت اکران فیلم‌های سینمایی، درباره اکران «پسران دریا» بیان کرد: ما بسیار علاقمند هستیم که بعد از جشنواره، فیلم را اکران کنیم. امیدوارم این فرصت به فیلم ما داده شود؛ هر چند که به گفته کارشناسان بنیاد سینمایی فارابی، فیلم در حوزه بین‌الملل در حال پخش در جشنواره‌های بین‌المللی است.

او درباره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: من جشنواره را از دوره کودکی می‌شناسم و جشنواره مورد علاقه من است. فیلم ما در حوزه کودک و نوجوان بود و تنها جشنواره‌ای که در ایران به مقوله کودک می‌پردازد، این جشنواره است. من دوست داشتم با آن فضایی که جشنواره هرساله در شهر اصفهان به وجود می‌آورد روبه‌رو شویم که امسال هم این اتفاق رخ نداد. در حال حاضر، این اهمیت دارد که قبل از اکران، این فیلم در جشنواره کودک نمایش داده شود تا بتوانم بازخورد مخاطبان را ببینم.

بهروز نشان در پایان درباره «سینما؛ سرزمین خیال» توضیح داد: خیال بخش عمده‌ای از زندگی کودکان و نوجوانان است. متاسفانه ما آدم بزرگ‌ها گاهی جلوی این خیال‌پردازی را می‌گیریم. خوشحالم که در جشنواره کودک امسال به این مقوله پرداخته شد. به نظر من تنها جایی که در حال حاضر ما آدم برزگ‌ها می‌توانیم خیال پردازی کنیم سینما است؛ اما ما با آن فاصله داریم و زمان می‌برد که به آن دست پیدا کنیم. همین که امسال این شعار را داریم، یک روزنه امید است.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>