سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب

عزت‌الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت درگذشت + پیام‌های تسلیت

Mehravaran

عزت‌الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون شامگاه جمعه شانزدهم مهرماه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش سوره سینما، عزت‌الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون شامگاه جمعه ۱۶ مهرماه پس از چند روز ابتلا به کرونا در بیمارستان آتیه درگذشت.

هژیر مهرآوران فرزند عزت‌الله مهرآوران درگذشت این بازیگر باسابقه و مطرح را تایید کرده است.

عزت‌الله مهرآوران در طول چند دهه فعالیت هنری هم بر صحنه تئاتر حضور داشته است و هم در سینما و تلویزیون. او در سینما با کارگردانان مختلفی چون رضا عطاران، محمدرضا هنرمند و ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری داشته است که می‌توان به «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی» و «خوابم می‌آد» اشاره کرد.

مهرآوران همچنین در سریال‌های مختلفی در فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخته و نقش‌های به یادماندنی از خود به جای گذاشته است که از جمله آنها می‌توان به سریال‌های «لیسانسه‌ها»، «دزد و پلیس»، «وضعیت سفید» و… اشاره کرد.

سوره سینما درگذشت این هنرمند را به خانواده مهرآوران و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت مرکز سیمافیلم

در این پیام آمده است:

« انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت عزت‌الله مهرآوران هنرمند پیشکسوت عرصه تلویزیون، تئاتر و سینما کشورمان که حضور پررنگی در آثار تلویزیونی داشت تاثر خانواده هنر و مردم عزیز را برانگیخت. وی در سریال‌هایی با فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخت ودر آثاری چون «وضعیت سفید»، «لیسانسه‌ها»، «پیامک از دیار باقی»، «فوق لیسانسه‌ها»  و… خوش درخشید.

او علاوه بر بازی در حوزه نگارش نمایشنامه نیز فعال بود که متاسفانه براثر ویروس کرونا درگذشت و امروز به سوگ او نشستیم.

خبر درگذشت این هنرمند  موجب اندوه و تاثر خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان شد.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند باسابقه،  گرانقدر و باارزش را به خانواده ایشان، اهالی رسانه ملی و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت خانه سینما

در این پیام آمده است:

«خانه سینمای ایران درگذشت بازیگر پیشکسوت سینمای ایران زنده‌یاد عزت الله مهرآوران را به خانواده محترم ایشان و اعضای محترم جامعه اصناف سینمای ایران تسلیت عرض می‌کند.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

در این پیام آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

در نهایت اندوه بیماری کرونا یکی دیگر از بازیگران باسابقه کشورمان را از ماگرفت. متاسفانه عزت‌الله مهرآوران پس از جدالی سخت با بیماری به آرامش بیکران پیوست.
شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، در گذشت این هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون را به خانواده محترم ایشان و  همکاران عزیز تسلیت عرض می‌نماید.»

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>