سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۱ ق.ظ چاپ مطلب
تصویری که اگر نشان داده می‌شد در برج میلاد سوت می‌زدند/

آغاز اکران «بزرگمرد کوچک» از ۱۰ مهر/گلایه از منتقدان

sadegh-daghighi

کارگردان «بزرگمرد کوچک» از همه منتقدان درخواست کرد بدون پیش‌داوری به تماشای فیلم‌های دفاع مقدسی از جمله «بزرگمرد کوچک» بنشینند.

کارگردان «بزرگمرد کوچک» از همه منتقدان درخواست کرد بدون پیش‌داوری به تماشای فیلم‌های دفاع مقدسی از جمله «بزرگمرد کوچک» بنشینند.

صادق صادق‌دقیقی کارگردان فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» درباره مقدمات اکران این فیلم سینمایی گفت: فیلم از ۱۰ مهر در تهران اکران می‌شود. برنامه‌ریزی ما برای جذب مخاطب بیشتر به سمت مخاطب دانش‌آموز معطوف است. قصه فیلم دانش‌آموزان را درگیر می‌کند.

وی افزود: تبلیغات محیطی و شهری نداریم. قرار است تهیه‌کننده با شهرداری مذاکراتی داشته باشد. ۱۰ سینما در تهران داریم که فعلا  برای شروع خوب است. تیزر فیلم احتمالا از ۸ مهر از تلویزیون پخش می‌شود. حوزه هنری به عنوان پخش‌کننده در مسیر تبلیغات  تلاش‌هایی را انجام می‌دهد. از آغاز اکران این فیلم مسابقه‌ای تحت عنوان بهترین انشا برگزار می‌شود. به پنج دانش‌آموزان تهرانی که بهترین انشا را درباره این فیلم بنویسند پنج سکه بهار آزادی از طرف تهیه‌کننده اهدا می‌شود.

این کارگردان درباره برخورد نامناسب برخی منتقدها با این فیلم گفت: در زمان جشنواره فجر برخی منتقدان با یادداشت‌هایی که بیشتر به خاطر بی‌اطلاعی از جنگ یا پیش‌داوری بود در حق فیلم بی‌انصافی کردند. مثلا یکی از آنها در یاداداشتی نوشته بود چرا اینقدر تانک عراقی در خرمشهر دیدیم؟ چنین سؤالی فقط از بی‌اطلاعی تاریخی دوستان نشأت می‌گیرد. اگر عراقی‌ها اینقدر تانک و تجهیزات نداشتند که اساسا موفق به سقوط خرمشهر نمی‌شدند. بهنام محمدی که فیلم ما درباره اوست کسی است که ۳ عراقی را دستگیر می‌کند و به رزمنده‌ها تحویل می‌دهد. اگر من چنین اتفاقی را تصویر می‌کردم مطمئنا مخاطبان در برج میلاد سوت می‌زدند.

دقیقی گفت: از همه منتقدان درخواست می‌کنم بدون پیش‌فرض فیلم را در زمان اکران بینند. عده‌ای هستند که فکر می‌کنند فیلم‌های مقدسی که الان ساخته می‌شود سراسر شعارزدگی است. قطعا من بدون شعارزدگی فیلم را ساختم و از این مسئله فراری بودم. کتاب «دا» یکی از بهترین و واقعی‌ترین منابعی بود که من برای ساخت این فیلم از آن کمک گرفتم. حرف فیلم من این است که اگر به اصل خود بازگردیم آرامش را پیدا می‌کنیم. این مسئله را در شخصیت‌پردازی کاراکترهای فیلم گنجانده‌ام. فیلم با زحمت زیادی ساخته شده و امیدوارم از کمترین حمایت‌ها در زمان اکران برخوردار شود.

در این فیلم محمد جواد سلام‌پور، پویا امینی ، شبنم قلی‌خانی، پرهام دلدار، سوگل طهامسبی و … بازی می‌کنند.