سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب
سیدزاده:

فیلمی انتخاب شود که نماینده فرهنگ اسلامی، ایرانی در اسکار باشد

seyedzadeh

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» فیلمی که در راستای ریشه‌های اسلامی و ایرانی باشد شایسته معرفی به اسکار دانست.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی»  فیلمی که در راستای ریشه‌های اسلامی و ایرانی باشد شایسته معرفی به اسکار دانست.

سید سعید سیدزاده تهیه کننده سینما درباره اهمیت چگونگی انتخاب نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار، به سوره سینما گفت: در طول این سالیان همواره دونوع فیلم در اسکار پذیرفته شده است. یک نوع فیلم هایی که به لحاظ محتوایی و تبلیغاتی همسو با سلیقه صهیونیست بوده و آثاری در این نوع موفق تر عمل کرده اند که کشورشان را تخریب کنند. هر کس هم می‌گوید اینطور نیست در اشتباه است چراکه من سینماگرانی را می‌شناسم که از بسیاری از فستیوالهای بین المللی پیشنهادهای مالی زیاد برای ساخت فیلمی ضد کشورشان داشته اند و حتی پیشاپیش وعده جوایز هم به آنها داده شده است. پس این گونه سیاست در اغلب فستیوالهای حاکم است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» ادامه داد: اما نگرش و نوعی دیگر به سینما در برخی از فستیوالها وجود دارد که هر کشوری باید فرهنگ و آداب و رسوم مختص به خود را با مخاطبان بین المللی به اشتراک بگذارد. مسائل ایران به علت غنای فرهنگی، تاریخی، اخلاقی و اعتقادی می‌تواند با مخاطبان سینما در سراسر جهان ارتباط برقرار کند. با این رویکرد اگر فیلمساز ایرانی فیلمی در راستای ریشه های تمدنی و اخلاقی کشورش بسازد بی شک با مخاطبان خارجی ارتباط برقرار خواهد کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مرزی برای زندگی» افزود:هیئت انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار باید فیلمی را انتخاب کند که توشه اخلاقی، فرهنگی و منش ایرانی داشته باشد تا بتواند نماینده آداب و رسوم  اصیل ایرانی اسلامی در این مراسم سینمایی که سیاست نیز در آن بسیار دخیل است باشد. من فیلمهای اکران شده را متاسفانه ندیدم اما امیدوارم نماینده شایسته ای از سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی شود. بسیار از اعضای این آکادمی با نگاه انسانی و اخلاقی سینمای ایران ارتباط برقرار خواهند کرد.

سیدزاده درباره اینکه آیا آثار دفاع مقدسی میتوانند نماینده مناسبی از ایران در اسکار باشند نیز چنین گفت: در سالی که ما فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» با مضمون دفاع مقدس را ساخته بودیم. آن زمان بین نامزدهای نماینده ایران در اسکار بود که انتخاب نشد. اگر فیلم دفاع مقدسی بدون شعار و تبلیغات نخ نما باشد . روحیه جنگ گریزی و نگاه انسان دوستانه  می‌تواند در آثار جنگی ایجاد صلح کند. چنین آثاری با مخاطبان مختلف ارتباط برقرار می‌کند چرا که با فطرت انسانی آنها سرو کار دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>