سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

بندیکت کامبربچ در نقش جاسوس مسموم‌شده سازمان «کاگ‌ب»

Londongrad

شبکه «اچ بی او» مینی سریال «لوندنگراد» را بر اساس داستان واقعی الکساندر لیتوینینکو می‌سازد.

به گزارش سوره سینما، بندیکت کامبربچ بازیگر انگلیسی نقش «الکساندر لیتوینینکو» را در سریال «لوندنگراد» (Londongrad) ایفا کرده و تهیه‌کنندگی این سریال را نیز شرکت فیلمسازی‌اش برعهده گرفته است.

«لوندنگراد» بر اساس رمانی از اَلن کاول به نام «جاسوس در حال مرگ» ساخته می‌شود. این مینی سریال روایتی از مأمور خائنِ سابق «کاگ‌ب» است که به طرز مشکوکی در سال ٢٠٠۶ در لندن مسموم می‌شود. او ۲۰ روز پس از بستری شدنش در بیمارستان، نهایتاً تسلیم عنصر رادیواکتیو پلوتونیوم شده و جان داد. این سریال همانند کتاب، داستان زندگی لیتوینینکو و نحوه کشته‌شدنش را به تصویر خواهد کشید.

کارگردانی «لوندنگراد» را برایان فوگل، برنده جایزه اسکار برای فیلم مستند «ایکاروس» (Icarus) برعهده دارد.اگرچه فوگل بیشتر به خاطر مستندهایش شناخته می‌شود اما این مینی سریال تجربه اولین اثر داستانی او نیست. او در سال ٢٠١٢ فیلم «جوتوپیا» (Jewtopia) (مدینه فاضله یهودیان) را نیز ساخته است.

گفتنی است دیوید اسکارپا نویسنده این سریال خواهد بود و اَدام اکلند و کلیر مارشال مدیران تولید مجموعه هستند.

«لوندنگراد» سومین همکاری بندیکت کامبربچ با شبکه «اچ بی او» است. وی اولین‌بار در سریال «پایان رژه» (Parade’s End) نامزد جایزه امی سال ٢٠١٣ شد و در سال ٢٠١٩ با سریال «بریکزیت» (Brexit) نیز نامزد جایزه امی شد. کامبربچ در آن سریال نقش معاون نخست وزیر بریتانیا، دامنیک کامینگز، را بازی کرده است. شاید «لوندنگراد» شانسی برای کامبرچ باشد تا برنده جایزه امی شود.