سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

اعتراض به بایدن، «ادل» را پایین کشید

biden-adele

عبارت «Let’s Go, Brandon» به مهم‌ترین شعار انتقادی از دولت جو بایدن تبدیل شده و واکنش عموم مردم را به همراه داشته است.

به گزارش سوره سینما، شعار Let’s Go, Brandon مسلماً خشم دولت آمریکا را برخواهد افروخت اما شروع این شعار از کجا بود؟

روز دوم ماه اکتبر، هم‌زمان با پایان مسابقه اتومبیل‌رانی ناسکار، براندن براون، پیروز میدان، در شرایطی با خبرگزاری NBC در حال مصاحبه بود که هواداران شعار انتقادی تندی (F Joe Biden) علیه رئیس جمهور آمریکا سر می‌دادند.  خبرنگار NBC به دروغ شعار را تغییر داده و در صدد  جایگزینی آن با عبارتی هم آهنگ با شعار انتقادی از بایدن، برآمد.

خبرنگار به براندن گفت: مردم خیلی از پیروزی شما خوشحال هستند و شعار هوادارانه Let’s Go, Brandon را سر می‌دهند. خبرنگار آن شبکه که از طرفداران دو آتیشه دولت بایدن است، به دنبال لاپوشانی اعتراض مردم، ناخواسته منجر به ایجاد پدیده‌ای بزرگ شد که ابعاد رسانه‌ای آن شهرت جهانی پیدا کرد. خبرنگار به‌گونه‌ای وانمود می‌کرد که معلوم نیست مردم «هورا بایدن» می‌گویند یا «هورا براندن»!!!

پس از این ماجرا عبارت «Let’s Go Brandon» در همه نقاط آمریکا نماد اعتراض علیه بایدن شد. به طوری که فقط چند روز پس از این مسابقه، مردم معترض، با سردادن این شعار در شهر شیکاگو، از جو بایدن استقبال کردند. چند روز بعد مردم بار دیگر با چاپ بنر در ایالت نیوجرسی برای اعتراض به دولت بایدن گرد هم آمدند. این در حالی است که بایدن اخیراً در قریب به‌اتفاق دیدارهای خود با جمع مردم، با این شعار مواجه می‌شود.

Let's-Go,-Brandon

جالب است بدانید این موضوع ابعاد دیگری هم دارد؛ روز ۲۱ اکتبر، بیل پوزی نماینده مجلس کنگره، بیانیه خود در صحن مجلس را با Let’s Go, Brandon پایان داد. تد کروز، سناتور معروف تگزاسی و از شانس‌های اصلی ریاست‌جمهوری انتخابات آتی، با دردست‌داشتن پلاکارد این عبارت در فینال مسابقات بیسبال، سبب شور و هیجان در میان معترضان دولت آمریکا شد.

گفتنی است یکی از خلبانان هواپیمایی «ساوثوست» نیز خوش‌آمد گویی به مسافران را با این شعار پایان داد.

یکی از بزرگ‌ترین پیامدهای Let Go, Brandon ، شهرت دو آهنگ با همین نام است. تا قبل از این ماجرا، آهنگ «با من آرام برخورد کن» از خواننده مشهور انگلیسی اَدِل در صدر لیست محبوب‌ترین آهنگ‌های آیتونز قرار داشت اما با اوج‌گیری محبوبیت شعار Let’s Go, Brandon ، آن دو آهنگ جای این آهنگ مشهور را گرفتند.

لازم به ذکر است سران ایالات متحده تحمل این شدت از انتقاد را نداشتند و تا جایی پیش رفتند که وب‌سایت یوتیوب YouTube چند روزی است نه‌تنها آهنگ‌ها را حذف کرده بلکه آپلود مجدد آنها را نیز ممنوع کرده است.

Let’s Go, Brandon در حال حاضر به بزرگترین اسلحه معترضین دولت آمریکا تبدیل شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>