سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب

هالیوودی‌ها به دنبال قصاص یک جوان بی‌گناه سفیدپوست

Kyle-Rittenhouse

هیئت‌منصفه دادگاهی در شهر کنوشا ایالت ویسکانسین که مشغول تصمیم‌گیری برای رأی کایل ریتنهاوس بود نهایتاً این جوان ۱۸ ساله را تبرئه کرد.

به گزارش سوره سینما، تبرئه کایل ریتنهاوس، واکنش‌های تند سلبریتی‌های لیبرالِ هالیوود را به دنبال داشت. این جوان ۱۸ ساله به اتهام قتل دو نفر، تلاش به قتل یک نفر و دو اتهام تهدید به ضرب و شتم به دادگاه احضار شده بود.

این در حالی است که کایل ریتنهاوس (Kyle Rittenhouse) روز ۲۵ آگوست سال گذشته در اغتشاشات شهر کِنوشا، به همراه تعدادی داوطلب مسلح در حال محافظت از یک نمایشگاه ماشین که شب گذشته به آتش کشیده شده بود، به سر می‌بردند که اغتشاشگران برای بار دوم نمایشگاه را به آتش کشیدند. ریتنهاوس پس از خاموش‌کردن آتش، توسط اغتشاش‌گری بنام جیمز روزنبام تعقیب شد. روزنبام که تهدید کرده بود او را خواهد کشت، تصمیم گرفت اسلحه ریتنهاوس را نیز به سرقت ببرد. ریتنهاوس نیز در دفاع از خود، با شلیک گلوله روزنبام را کشت. پس از این اتفاق گروهی از اغتشاشگران تصمیم گرفتند که ریتنهاوس را به قتل برسانند، براین‌اساس ریتنهاوس که امن‌ترین مکان برای محافظت از خود را نیروی پلیس حاضر در منطقه می‌دانست که به طور ناگهانی مورد اصابت سنگ به سرش قرار گرفت. اغتشاش‌گر دیگری نیز لگدی بر صورتش زد و از طرفی دیگر آنتونی هیوبر هم دست اغتشاشگران، با تخته اسکیت چند ضربه به گردن و صورت ریتنهاوس زد. ریتنهاوس نهایتاً توانست با کشتن این فرد نیز از جانش دفاع کند. در این میان گیج گراسکروتز، فردی دیگر از گروه اغتشاشگران، با نشانه گرفتن اسلحه‌اش به سمت صورت ریتنهاوس درصدد کشتن این نوجوان بود که ریتنهاوس با شلیک گلوله‌ای به دستان این فرد او را زخمی کرد.

رسانه‌های لیبرال و جو بایدن که کاندید ریاست‌جمهوری آن زمان بود، در بیانیه‌ای کایل ریتنهاوس را فردی نژادپرست خواند که صرفاً درصدد کشتن اعتراض‌کنندگان صلح‌طلب است!

لیبرال‌ها و تیم دادستانی آن دادگاه افراد کشته شده را به‌عنوان «قهرمانان قربانی شده» قلمداد می‌کردند که قاضی دادگاه با تذکر دادن به تیم دادستان، دستور داد که این افراد کشته شده «قربانی» نیستند و دیگر آنان را برای مانور روی «همذات‌پنداری» اعضای هیئت منصفه، «قربانی» نخوانید.

ناگفته نماند که رسانه‌های لیبرالی از هیچ تلاشی برای فشار آوردن برای محکوم‌کردن ریتنهاوس دریغ نکردند. آنها وانمود می‌کردند که انگار ریتنهاوس دو مظلوم سیاه‌پوست را کشته است. اما در حقیقت یکی از این اغتشاش‌گران فردی تجاوزگر به کودکان و سابقه‌دار بوده و فرد دیگر، مظنون به ضرب و شتم بانوان بوده است.

این اتفاق جریاناتی را به همراه داشت از جمله محدودکردن کاربران مدافع ریتنهاوس در توییتر و اینستاگرام و محدودکردن پست‌های این افراد که نهایتاً منجر به حذف شد و تا جایی پیش رفت که تا قبل از رأی دادگاه دفاع از ریتنهاوس در شبکه‌های اجتماعی نیز حرام اعلام شد.

تیم دادستانی از انجام هیچ ترفند و حربه‌ای در این زمینه خودداری نکرده و از عدم ارائه فیلم‌های باکیفیت شب حادثه تا پخته کردن داستان‌های شهود پیش رفت. آنها حتی اتهامات قبلی یکی از شهود را بخشودند تا او بتواند در این دادگاه شهادت بدهد.

تصاویر شب حادثه توسط پهپادهای سازمان اف‌بی‌آی فیلم‌برداری شده بود و این سازمان می‌توانست با انتشار به‌موقع فیلم‌ها، از بسیاری از اغتشاشات سال گذشته آمریکا جلوگیری کند. دلیل اصلی این قبیل اقدامات پلیس فدرال آمریکا پیروزی بایدن در انتخابات بود که باید به هر قیمتی انجام می‌شد. در واقع این نوع اغتشاشات نشانگر اعتراض صلح‌طلبانه مردم به نژادپرستی سیستمی در آمریکا بوده و این نوع دسیسه‌های دستگاه‌های دولتی و رسانه‌های لیبرال نیر از نمونه‌های قدرت بی‌حدوحصر مافیای لیبرالی در آمریکا محسوب می‌شود.

اما هیئت منصفه حق را به کایل ریتنهاوس مظلوم داد و او تبرئه شد. کایل ریتنهاوس مثال واقعی ای از ارتش تک‌نفره است.

در این میان واکنش‌های سلبریتی‌های هالیوود جای بحث بسیاری دارد.

مارک روفالو، بازیگر سرشناس فیلم‌های مارول به نژادپرستی سیستمی در جامعه آمریکا اشاره داشت و گفت که خون این دو «قربانی» بی‌گناه، پایمال شد.

ریس ویترسپون نیز با «قربانیان» حادثه همذات‌پنداری کرده و رأی دادگاه را لکه ننگ سیستم قضایی خواند.

همچنین وایولا دیویس، برنده جایزه اسکار، امی و تونی با لحن کنایه‌آمیزی گفت: به آمریکا خوش آمدید.

سوفیا بوش در واکنش به این رأی اذعان داشت: نمایش تمام‌عیار برتری نژاد سفید پوست‌ها.

استیون کینگ، نویسنده مشهور رمان‌های ترسناک افزود: فرد سفیدپوست تبرئه شد … آیا این پیغامی است که ما می‌خواهیم بدهیم؟

برایان کاپِلمن خالق سریال «بیلیونز» بیان کرد: ما شاهد تبدیل ریتنهاوس به قهرمان افراد راست‌گرای آمریکا خواهیم بود تا در پادکست جو روگِن حضور پیدا کند. جو روگن نیز به یکی از دشمنان اصلی افراطی‌های هالیوودی تبدیل شد.

کمدین مشهور پاتن آزوالت هم گفت: آیا می‌خواهید قاضی دادگاه عالی آمریکا شوید؟ آیا می‌خواهید دو نفر مظلوم را به قتل برسانید و تبرئه شوید؟ برای این کار دو راه وجود دارد اول پیاز پوست کنید که اشک مصنوعی بریزید و دوم سفیدپوست باشید.

سلبریتی‌های هالیوود که همیشه شعارهای حمایت از کودکان و زنان را سر می‌دهند، اما حمایت تمام‌عیار آنان از یک تجاوزگر به کودکان و از کسی که زنان را به‌کرات مورد ضرب و شتم قرار داده است، حقیقت ریاکاری سلبریتی‌ها را نشان می‌دهد. سلبریتی‌ها منافع سیاسی خود را بسی ارجح‌تر از باورهای «مثلاً» بشردوستانه خود می‌دانند.

با توجه تبرئه شدن، احتمال بسیاری وجود دارد که خانواده ریتنهاوس از رسانه‌های لیبرالی شکایت کنند چرا که این اولین باری نیست که نوجوانی مورد زورگویی‌ها و اتهامات لیبرال‌ها قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که شبکه سی‌ان‌ان به علت «بدنام کردن» نیک سندمن مجبور شد که غرامت ۲۷۵ میلیون دلاری بپردازد.

نیک سندمن دراین‌خصوص اظهار داشت که به ریتنهاوس کمک خواهد کرد تا مقابل مافیای قدرتمند لیبرالی صف‌آرایی کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>